kunstof kofferbakschaal combi

ik wil graag een kunstof kofferbakschaal voor de combi hebben.
maar de vraag of deze ook een beetje stevig is, of is het een dun flubber dingetje?
het standaard flut matje heeft totaal geen goede ondersteuning vind ik.
 

wim-ned

Actief lid
Gisteren zag ik toevallig in ee GL z'n kofferbakschaal. Het was een slap ding, leek wel een soort stof. Zat aan de achterkant met een lusjes vast aan de plastic haakjes achterin (die naast het lampje).
Wat mij opviel was dat er nogal wat ruimte tussen de kofferbakschaal en de wanden van de auto zat, hier kan van alles tussen vallen.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb er voor mijn Roomster eentje gekocht bij automatten.nl. Past prima en kun je zelfs met een hoge druk spuit schoonmaken.
Let wel op dat je geen vol-rubber uitvoering neemt, want dat rubber blijf je ruiken.
 
Wij hebben de schaal waar win-ned over spreekt met daarin de rubberen mat.
Bevalt goed en als je bijv een natte hond, jassen enz erin hebt hou je de rest schoon en droog.
Goed te demonteren en te reinigen.
 

NielsW

Lid
Ik heb de originele en ik ben er dik tevreden over. Het ding is heel stevig en een goede anti slip voor alle spullen die je er inzet. voor die 50 euro koop je niks verkeerds ;)
 
hallo niels,

maar is deze dan echt van kunstof, of van een soort geperste stofvezel(geimpregneerd).
heb je toevallig een foto?
 
De orginele kofferbakschaal is van een tamelijk hard soort plastic / kunstof. Past perfect, is stevig en bevalt prima met de hond, skispullen ed. De orginele mat die eronder ligt is nu nog brandschoon.

Groeten,
Elwin.
 

NielsW

Lid
Het is een hard soort flexibel kunststof/rubber.

Om het helemaal duidelijk te maken voor je heb ik twee foto's gemaakt en toegevoegd aan mijn album.
Het is zeer sterk materiaal en gaat dus niet zomaar stuk.
Wij hebben het gekocht omdat de spullen in de kofferbak steeds wegschoven. Met deze mat/schaal erin is dat probleem opgelost.

attachment.php

attachment.php



Ik hoop dat het zo duidelijker is.
 
Duur?
Heb nu een antislip mat gebruik. Het werkt goed tegen het schuiven, wel te goed eigenlijk, als ik een doos helemaal tegen de rugleuning wil schuiven lukt het niet meer.
Voor natte spullen gebruik ik een kunststof box, reserve olie en ruitensproeier zitten daar veilig. Op de bodem antislip mat.
 
Ik heb ook de rubberen uitvoeren (origineel).
Er zijn dus 2 varianten te leveren door de dealer (kunststof en rubber).
Hierboven staat dat er nare luchtjes van het rubber af kunnen komen, maar daar heb ik echt geen last van met een originele.

En de prijs valt ook echt mee voor een origineel onderdeel.

Hij is er prettig omdat hij een goede pasvorm heeft.
Alle spullen die ik altijd achterin heb liggen blijven nu mooi op de plek.
 

ronald24e

Actief lid
Voor mij geldt exact hetzelfde, ik heb al vanaf het begin dat ik de fabia heb er een rubberen (originele) mat in liggen en dat bevalt perfect.
Ik heb de mat omdat er vaak een hond achterin zit en ik niet de bekleding wil verzieken, deze mat bied voldoende bescherming, past perfect en is makkelijk schoon te maken.
 
Naast die mooie rubberen mat zie ik nu ook voor het eerst zijnetten!! Door mijn dealer werd gezegd dat er alleen die schotjes waren tbv Combi Greenline. Wellicht zijn deze ook niet speciaal voor de Combi maar zijn goed te gebruiken zoals ik nu zie. Weet iemand de bestelcodes en prijs hiervan, bestel je deze per stuk? Ondanks dat ik nu ik al schotjes heb lijkt nog 3 van die netten me ideaal, gaan dan misschien wel gedeeltelij over de schotjes heen maar is niet erg, vond deze eigenlijk toch al niet te hoog. Heeft die rubberen mat een nu iets opstaand randje, tbv weglekken vocht? Zag dat deze idd voor 46 euro in accessoireboekje staat, is deze mat trouwens ook zo ruw dat je er geen doos meer op kan verschuiven?
 
Wel vreemd trouwens dat zo'n (grotere/langere) rubber mat voor de Superb maar 31euro kost tov die 46 voor de Fabia.
Deze prijzen zijn trouwens in europa niet gelijk zoals verwacht, in Oost europa niet altijd goedkoper!! Ik weet toevallig dat deze mat in Hongarije bij dealer voor Fabia nog iets duurder is 57 euro en voor Superb goedkoper 25 euro!!!. Rubber mattenset voor Fabia was in Hongarije 28 euro ipv 35 euro daaro, ivm vrienden daar ga ik er ok eens informeren voor onderhoudsbeurt, in Januari hadden ze daar nog geen Greenlines gezien. Weet iemand trouwens of deze Skoda accessoires in Tjechie goedkoper zijn, maar waarschijnlijk betaal je daar alsnog een westerse prijs als ze je kenteken zien!!
 

wanderer

Senior Member
@jleeuw
in het Skoda Fabia Originele Accessoires
boekje op blz 13 staan kofferbaknetten afgebeeld voor de hatchback,
2 verticale netten DMA710002
bodemnet DMA710001
 
is deze mat trouwens ook zo ruw dat je er geen doos meer op kan verschuiven?
Ja! Ik heb er een krat en paar kisten naast elkaar in staan. in de vorige auto schoof alles heen en weer, in deze auto blijft alles netjes staan.
Misschien ook stukje rijgedrag, maar het wil echt niet schuiven.
 
Bovenaan Onderaan