Kun je TM bericht op scherm uitschakelen?

Ik heb TM aanstaan om verkeersberichten te ontvangen. Als er een TM bericht is komt er op mijn display een melding dat er een TM is met de optie annuleren of uitschakelen.

Wat ik wil is dat die alleen hoorbaar is en niet de display veranderd.

Ook staat het volume erg hard (harder dan bv radio) , tijdens een TM kan ik die wel zachter zetten maar de volgende keer staat die weer zo hard. Ik kan nergens in het menu een audioinstelling vinden waar je dat kan instellen.

Het zullen wel beginnersvragen zijn maar daar is het forum toch voor?

Zo kon ik de KM teller niet vinden (cruise control stond aan) en wilde ik vandaag een passagier laten instappen en zat de deur op slot, mijn telefoon lag over de schakelaar, even wennen waar alles zit . . . en jullie maar lachen, moest ik ook toen ik daar thuis achterkwam.
 

Joske

Forumguru
misschien ook even toevoegen of dit een amundsen of een columbus betreft?

Bij mijn Columbus in de O3 is het zo dat deze wél de volumestand van de verkeersmeldingen onthoudt hoor.. dus terwijl de melding bezig is, draai ik aan de volumeknop (op mijn stuur in dit geval) en dan blijft dat geluid zo staan totdat ik het terug verander. (mag de auto al afgezet geweest zijn, dat maakt niet uit, systeem blijft dit onthouden)


trouwens.. ipv op "annuleren" te drukken op je scherm als je wilt dat de melding helemaal stopt kan je (als je een MF-stuur hebt) ook op het volume-wieltje duwen, dit onderdrukt de melding dan op dat moment. :)
 
Bovenaan Onderaan