Kumho banden

Joske

Forumguru
voor de mensen die erg overwegen Kumho banden te kopen... just don't!

lees en huiver

https://www.consumeraffairs.com/tires/kumho.html

ontploffende banden na 16000km en van die toestanden.. de staalbedrading die gewoon breekt :nailbiting:

kumho_82726.jpg



kumho_32829.jpg


kortom, wil je veilig op weg, kies dan toch een beter merk dan dit! :dankje:
 

Hetzer

Forumguru
Nou heb ik geen ervaring met Kumho banden
Maar het is wel lastig om er natuurlijk achter te komen, wat er echt mee gebeurt is, hoe is er met de banden omgegaan etc.
Ik bedoel, ook andere factoren kunnen dit veroorzaken
 

Noord26

Forumguru
Bij elk merk banden zijn er slechte productie batches. Kumho ligt volgens mij standaard onder een Kia (in NL). En de rijden er legio rond zonder enig probleem. ;)
 

Spierings

Forumguru
Vind het ook een beetje kort door de bocht... Kan inderdaad zoveel oorzaken hebben, zo'n klap band... Ook in de review zitten veel opmerkingen en klachten bij welke onterecht zijn..

Zoals een bult op de band, komt meestal niet door de band maar de bestuurder welke waarschijnlijk een stoeprand heeft geraakt..

Een ander klaagt erover dat er na 46.000 miles de banden kaal zijn, zouden langer mee moeten gaan...na 70.000 km mogen gerust de banden versleten zijn.

Het zijn natuurlijk ook Amerikanen die altijd wel iets te zeuren hebben, zou liever een Europese review zien;)

Je moet natuurlijk zo'n band ook niet vergelijken met Michelin, Conti of ander goede a merk band.. zit ook in een totaal andere prijsklasse...

Er zijn zoveel banden die echt waardeloos zijn en ook gewoon verkocht worden, daar verkies ik kumho boven. Daarnaast zijn er van ieder merk wel eens slechte reeks. Ook wel eens een jonge Michelin gezien met scheurtjes...

Geen appels met peren vergelijken;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Je moet natuurlijk zo'n band ook niet vergelijken met Michelin, Conti of ander goede a merk band
Daar moet je deze - en elke andere - band nou juist wél mee vergelijken - maar dan ook steeds de prijs in de vergelijking betrekken.
Zonder te vergelijken op alle relevante punten kun je toch geen goede afweging maken?

Geen appels met peren vergelijken;)
Zóóó'n onzin hè, dit spreekwoord...
Als je daaraan vasthoudt, zul je nooit weten of je aan appels de voorkeur geeft, of aan peren. Altijd vergelijken, dus...
 

Spierings

Forumguru
Daar moet je deze - en elke andere - band nou juist wél mee vergelijken - maar dan ook steeds de prijs in de vergelijking betrekken.
Zonder te vergelijken op alle relevante punten kun je toch geen goede afweging maken?
...

Wanneer je echt met alles rekening houd incl prijs en daar de kwaliteit op baseert dan kun je wel een goede afweging doen als je wat research doet.. Maar daar wordt niet naar gekeken in al die klacht topics..

Velen in zo'n klacht topic hebben de band standaard eronder zitten of gewoon laten monteren doordat ze alleen naar de prijs gekeken hebben. Heel veel mensen kijken echt niet wat voor merk ze laten monteren (hebben er geen verstand van en is dus vaak de voorkeur van het montagebedrijf). Interesseert ze ook echt niet tot dat de wagen opeens slechter rijdt..

Ze verwachten allemaal een band met de beste kwaliteiten voor de helft van geld en gaan vervolgens zeuren dat hij niet goed genoeg is.. er wordt dan wel vergeleken met een top band en is hun band opeens slecht..

Daarom moet je bij aanschaf vergelijken en niet naderhand want dan wordt er niet meer naar de prijs gekeken maar alleen naar de rij eigenschappen.. en zijn ze hier ook niet reëel over..

Als ik appels en peren vergelijk kijk ik ook niet naar de prijs, enkel smaak en kwaliteit;)
 
Laatst bewerkt:

Wouter1

Forumguru
Ik heb ervaring met een set Kumho 4 seizoenen banden onder een O1 combi. Ik moet eerlijk toegeven dat dit een echte compromis band is. Maar de prestaties onder natte en gladde omstandigheden vond ik prima. Omdat die auto relatief weinig km per jaar maakte (nog geen 5000) kon ik prima leven met het iets hogere geluids niveau. De prestaties tov een zomer band op droog zullen ongetwijfeld minder geweest zijn, maar het was helemaal niet slecht.
 
Wij hebben een aantal jaar met Kumho banden onder onze Kia Sportage gereden zonder problemen....toen ik op advies van de bandenboer een keer Vredensteinbanden nam, was het ineens een stuk stiller in de auto tijdens het rijden en leek het contact met de weg ook ineens een stuk soepeler!!!! Tegenwoordig zijn overal de geluidsgegevens en zuinigheidscategorie van elke band bekend. Sinds de ervaring met de Kumho's let ik daar nauwlettend op.
 

Jewepe

Forumguru
Ik heb ruim 60.000 km met Kumho's (Ecsta Le Sport 225/45x17) onder mijn (ex-)Seat Altea XL gereden en het is helemaal geen slechte band. Toen de voorbanden op waren heb ik Hankook Ventus Prime2 K115 er om laten leggen. Wat mij betreft weinig tot geen verschil. Ik moet wel zeggen dat ik een beheerste rijder ben en veel snelwegkilometers maak. Kortom een prima band voor de gemiddelde huisvader ;). Wil je de bocht om hoeken, ga dan voor Michelin PS3 o.i.d.
 

Noord26

Forumguru
Wij hebben een aantal jaar met Kumho banden onder onze Kia Sportage gereden zonder problemen....toen ik op advies van de bandenboer een keer Vredensteinbanden nam, was het ineens een stuk stiller in de auto tijdens het rijden en leek het contact met de weg ook ineens een stuk soepeler!!!! Tegenwoordig zijn overal de geluidsgegevens en zuinigheidscategorie van elke band bekend. Sinds de ervaring met de Kumho's let ik daar nauwlettend op.

De grote kanttekening is dat vrijwel elke nieuwe band soepeler is en stiller als een versleten band. ;)
 

Jewepe

Forumguru
@Noord26
Daar heb je een punt. Echt geruisloos vond ik de Kunho's niet, maar naarmate ze meer kilometers hadden gereden werden ze wel luider.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Noord26 al aangeeft geldt dat voor elke band: naarmate er minder profieldiepte op een band zit, wordt de lucht in het profiel sterker samengedrukt tijdens het rijden (hogere compressieverhouding) waardoor je ook meer geluid krijgt.

Kumho is niet een band die ik zal kiezen, maar de vraag is wat er met deze band is gebeurd en of het een band is die op legale wijze de fabriek als goedgekeurde band heeft verlaten. Dat klinkt wat cryptisch en vraagt om uitleg: een paar jaar terug waren er 'bendes' die afgekeurde banden van bandenfabrikanten wisten te onderscheppen, en met provisorische maatregelen als nieuwe banden wisten te slijten voor ultra lage prijs. De fabrikant had dan bijv. gaten in de banden gemaakt om te voorkomen dat ze op de markt zouden komen, maar die werden dan met plug of op andere wijze 'gerepareerd'.
 

Schippersss

Forumguru
Zn 1 jaar met kumho ku39 gereden. Deze banden zaten op velgen die in gekocht had (19' 9j touaregs). Vond het geen verkeerd bandje, droog weer redelijk grip. Met nat weer ook niet heel verkeerd, geen aquaplaning gehad of ongein. Wel vond ik het en hoop herrie maken, rubber was ook behoorlijk hard. Toen de velgen met banden van de hand gedaan en OZ velgen met nieuw setje Michelin ss bandjes. Je merkte gelijk waar het prijs verschil in zit, stil, grip is asociaal en geen getril of scheef trekken. Laat ik zo zeggen; alle waar naar z'n geld. Maar vind er wel redelijk wat verschil tussen zitten.
 
Bovenaan Onderaan