Krik (set)

Dank, heb even gekeken en als ik rood wil moet dat ook kunnen, rood is tot max 300 graden. Deze lakken worden ook gebruikt voor uitlaten van motoren, om uit te harden moet je de boel verhitten. Heb ook hittebestendige lak gevonden speciaal voor gietijzer http://www.spuitbuswinkel.nl/N_fram...p-Hittebestendig-Zwart-400-ml-N_art_3770.html Zal bij volgende velgenwisselbeurt eens zoiets proberen, echter moeten deze lakken wel in meerdere lagen aangebracht worden met de nodige droogtijd tot gevolg.
 

duopenotti

Senior Member
Vandaag gevraagd aan de dealer wat een krikset incl. reservewiel kost. Komt op totaal 220 euro. Is dat een gangbare prijs? Dat leg ik dus niet zo maar even neer. Dan maar hopen op een goede werkeing van de spuitbus tijdens mijn vakantie naar Zuid-Frankrijk. Voor de bagagewagen, waar een reserwiel onder hangt, schaf ik dan maar een krik en sleutel bij de Halfords/ATU oid aan.
 

EdK

Forumguru
€ 220,00 is die dan met bladgoud bekleed of zo ?
Als je zoals je al zei een reservewiel hebt dan ga je naar een Halfords of vergelijkende shop en haal je daar voor 30 eurie een krik en dan nog een 10 eurie voor een sleutel.
Alleen even opletten dat ze IN de binnenkant van je reservewiel passen en misschien inpakken in wat oude T shirts of Oma's onderbroeken, dit voor het tegengaan voor het beschadigen van de binnenkant van de Velg !
En waar je krik plaatsen, ten eerste moet het in de RTFM staan en als goed is zal je op onderdorpel van je wagen een driehoekje zien staan , en dat is het punt waar de krik eronder geschoven moet worden !
 

duopenotti

Senior Member
@EdK
Dat is de totaalprijs incl. wiel en velg voor de GL, dat alleen al kost al gauw 160 euro schat ik zo in. De bagagewagen heeft een eigen reservewiel (13 inch) die niet voor de GL te gebruiken is. Voor de bagagewagen moet ik dus al een krik en moersleutel aanschaffen, dus vandaar mijn vraag aan de dealer.
Ik heb inmiddels al een krik en moersleutel bij ATU gekocht en voor de auto dan maar hopen dat ik niet lek rijdt en anders hopen op dat het spuitflesje zijn werk doet.
 

andrehj

Forumguru
Vandaag gevraagd aan de dealer wat een krikset incl. reservewiel kost. Komt op totaal 220 euro. Is dat een gangbare prijs? Dat leg ik dus niet zo maar even neer. Dan maar hopen op een goede werkeing van de spuitbus tijdens mijn vakantie naar Zuid-Frankrijk. Voor de bagagewagen, waar een reserwiel onder hangt, schaf ik dan maar een krik en sleutel bij de Halfords/ATU oid aan.
Die prijs zal wel kloppen (50 euro velg, 50 euro krikset, 70 euro band), maar het kan ook veel eenvoudiger: Voor een Superb kost een krikset (alles wat je nodig hebt behalve het wiel zelf) slechts 49.50. Voor een Fabia zal dat niet veel duurder zijn. En als reservewiel gebruik je gewoon een winterwiel (in de zomer) of een zomerwiel (in de winter) (werkt alleen goed als je geen grote/brede LM velgen hebt). Zo sla je vier vliegen in één klap:
- Je hoeft geen extra reservewiel te kopen en bent dus veel goedkoper uit.
- Je bespaart ruimte in je garage, want je hoeft 1 wiel minder op te slaan.
- Je reserveband rouleert mee met de andere banden en wordt dus nooit stokoud.
- Je reservewiel komt twee keer per jaar uit de reservewielbak, wat ook gelijk een mooie gelegenheid is om em op te pompen (is anders bijna niet te doen, omdat het ventiel naar beneden ligt...).
 

busje

Lid
kijk uit met zomaar een velg te kopen dit in verband met de bouten die zijn niet altijd geliijk (de originele skoda velg daar kunnen dezelfde bouten in als die bij de alu gl velgen)
ik heb zelf de winterband als res. en krikje (schaar) van € 9,90 en momentsleutel van € 15,- bij atu weg en dat is perfect
let wel op het driehoekje op de dorpels daar moet hij onder
 
Bovenaan Onderaan