Kreijne Midland te Hoogland/Amersfoort

the godfather

Nieuw lid
Heeft te maken met meer personeel en meer en grotere outillage.
Dan wordt het servicegehalte nog hoger.
Want zeg nou zelf 3 weken wachten voor dat je aan de beurt bent wil toch niemand.
Sta jij 4 uur te wachten bij de bakker??
 

RefleCs

Forumguru
De wachttijd zou inderdaad wel beter kunnen. De werkplaats kan het grote aantal skoda's wat hier in de regio rondrijd niet of nauwelijks aan. Maar wat Fabia zegt is ook waar. Welke Skoda dealer niet... dat is inherent aan de goede verkopen. Ze hebben al verkopers bijgeschakeld vanuit de Suzuki stal waar ze ook dealer van zijn. Misschien kunnen ze die werkplaats ook gaan gebruiken :tongue:
 

jalex_h

Forumguru
Mijn auto komt hier ook vandaan. Was in eerste instantie bij een andere dealer wezen kijken, maar deze vertoonde (hoewel ik op het forum andere berichten lees) bar weing belangstelling.
Zo iets in de trand van "Oh, een lease-auto? Nou, dat zijn de makkelijkste klanten" en verder geen enkele info (ook al gaf ik aan dat ik de auto eventueel wel bij hun eigen leasemaatschappij wilde leasen).
Bij Kreine werd ik echter uitgebreid ontvangen en voorgelicht en uiteindelijk kwam hun leasemaatschappij ook met de scherpste offerte en is daar dan ook geleased. Wel was er enige onduidelijkheid over welke carkit nu wel of niet zou werken, maar daar nam men uitgebreid de tijd voor en uiteindelijk is daar gesamelijk een goede keuze in gemaakt.
Ook de aflevering was prima in orde en er werd (alweer) uitgebreid de tijd voor genomen.

Vandaag was ik er even voor een nieuw blad voor de achterwisser. Ik wilde hem er zelf op zetten, maar nee, "ik loop wel even mee, zet ik hem er meteen op". Kijk, dat zijn nu net van die kleine dingen die het service-niveau opkrikken.

Voor wat betreft de wachttijden in de werkplaats: in verband met mijn soms chaotische agenda plan afspraken meestal ruim van tevoren in, dus heb ik er weinig last van.
Maar de keren dat ik een afspraak maakte (voor banden wisselen en hulpvering) kon ik binnen 2 weken terecht.

Kortom, een prima adres.
 

RefleCs

Forumguru
Ik mag de auto donderdag weer droppen dan ondergaat hij de zomercheck en een aircocheck. Tevens wordt er even gekeken naar de uitlijning van de auto. Die begint nogal te trillen rond de 100/u. Owja en nog 2 nieuwe mistlampen. Allebei zijn gesneuveld door steenslag. Een vrolijke vriend in een dikke audi vond het leuk om op de a12 op de linker vluchtstrook de in zijn ogen te langzame mensen voorbij te blazen. Het grind spatte aan alle kanten om de oren.

Overigens deze afspraak ook binnen 2 weken gepland.
 

Nico94

Nieuw lid
Wij hebben onze Octavia ook bij Kreijne gekocht en ze geven echt goede service! Een paar weken geleden (op vrijdagmiddag in de meivakantie) stopte de auto er spontaan mee. We kregen hem nog wel aan de praat, maar zijn wel naar de werkplaats van Kreijne geweest. Hun gingen kijken en en storingscode wissen in het motormanagement. Maar na 10 minuten deed hij het weer. Dus wij weer terug. Het bleek de BDP-sensor te zijn. De 2 monteurs die er liepen vonden het heel vervelend voor ons. De baliemedewerkers vonden het ook heel vervelend. Ze hadden het onderdeel niet liggen, dus die gingen ze bestellen. Maar we moesten die dag daarna ergens heen en we hadden een auto nodig. Dus gaven ze ons een Fabia mee. Erg fijne auto! De maandag daarna werden we 's ochtends gebeld dat de auto klaar was. We kregen nog een beetje korting uit coulance.

Erg goede service dus!
 

RefleCs

Forumguru
Ik dacht Kreijne al te herkennen aan de hekken op de achtergrond van de foto die je eerder al online had gezet! Ik ben nog steeds zeer tevreden over ze! Er zal op zeer korte termijn wel een beurt aan zitten te komen en er moet nog een navigatiesysteem in zodra ik van werkgever ben gewisseld.
 

the godfather

Nieuw lid
NMK = Nooit meer Kreyne!!
Een nieuwe auto gekocht voor €42.000,= die afgeleverd wordt met een verborgen mankement.
Het betreft een fabrieksfout.
Ook vast gesteld door andere deskundigen!!
Kan fa.Kreyne ook niets aan doen, maar deze fabrieksfout wordt door fa.Kreyne niet erkend en als gevolg hiervan moet ik ieder jaar 4 nieuwe banden aanschaffen.
Heb de auto 4X voor reparatie van deze klacht aangeboden waarna het mankement voor 80% is verholpen. Maar gelukkig zijn deze 4 reparaties maar 2X gefactureerd.
Recht hebben is iets anders dan recht krijgen bij de fa.Kreyne.
Dus NMK !!!
 

RefleCs

Forumguru
Ai dat is inderdaad een erg vervelende ervaring. Al bij een andere dealer geweest met dit issue om te kijken of zij dit wel op de juiste mannier kunnen verhelpen?
 

the godfather

Nieuw lid
Nee, ook niet overwogen want ook Pon verschuilt zich achter garantievoorwaarden en als de voorwaarden niet uitkomen dan verwijzen zij naar de verkopende partij.
Dus een andere dealer zal de gemaakte onkosten niet op zich nemen.
 

lybra

Nieuw lid
@the godfather, ben benieuwd wat het verhaal is, ben zelf ook klant bij Kreijne (al heel lang) als je het mij vraagt, dan zeg ik dat dit echt een TOP garage is en waar ze echt niet weglopen voor hun verantwoordelijkheid. Dat PON niet thuis geeft, ja dat hoor ik wel meer......
 

RefleCs

Forumguru
Tja ik kan niet anders zeggen dan dat ik die ervaring van Lybra deel. Ik heb 1 keer een wat minder moment ervaren bij Kreijne maar dat bleek een communicatiefout te zijn in de driehoek Dealer, LM en mijzelf. Dat is keurig uitgepraat en ik ben toen ook keurignetjes alsnog geholpen.
 

the godfather

Nieuw lid
Door een foutieve afstelling van de wielophanging gevolgslijtage van banden.
Fa. Kreyne ontdekte zelf de extreme slijtage en melde dit bij mij als bij Pon.
Auto was pas 11 mnd en 18.000km oud.
M.i. is een afstelling een fabrieksfout en er was geen verdere schade aan de auto ontdekt door fa. Kreyne.
Koper mag toch vanuit gaan dat een auto afgesteld staat volgens fabriekseisen??
Een nieuwe auto ga je niet keuren bij aflevering.
Fa.Kreyne verschuilt zich achter garantie voorwaarden en verhaalt 4X afstellen op cliënt.
Mij is geleerd een reparatie in 1x goed te doen en anders zelf consequenties nemen als bedrijf.
Daar bestaat een ondernemers verzekering voor als je fouten maakt.
 

RefleCs

Forumguru
Wat mij nog niet geheel duidelijk is. Moet de afstelling telkens opnieuw gebeuren of is het probleem uiteindelijk wel verholpen?
 

lybra

Nieuw lid
Wat is nu precies het probleem? de dealer heeft ook verhaal bij PON gehaald? eerst wordt er 2x iets berekend en daarna weer 4x. Ik vindt het verhaal erg vaag en onduidelijk
 

the godfather

Nieuw lid
Na 4x staat de afstelling nu redelijk goed en ga ik tijdens verwisseling zomer- naar winterbanden de auto definitief uit laten lijnen.
Wel bij een ander bedrijf.
 

Niels83

Forumguru
Mijn dealer in Amersfoort heeft het nu ook verbruikt. Ooit was dit Kreijne maar sinds ze Pon dealer zijn....
Laatst tal van motor storingen op dinsdag uitgelezen 50 euro, op zaterdag opnieuw, auto bleef staan, want ws bla bla sensor maar die zat vervelend het oliefilterhuis moest er uit om door te meten. Niemand die zei dat het druk was, keken ze maandag naar, prioriteit bla bla. Dus 3 dagen later werd ik gebeld het was bla bla sensor maar om die te vervangen moest het olie filterhuis er uit. Werd hopelijk morgen. Er was dus niks door gemeten, want filterhuid zat nog steeds in de weg.

Op mijn bon stond: 50 euro uitlezen (klopt op zich wel, maar ik zou iemand niet 2 keer laten betalen voor de zelfde storing, vervolgen 90 euro onderzoek en 100 euro vervangen. Maar dat onderzoek is nooit gedaan want dan was het olie filterhuis bij het vervangen al weg geweest natuurlijk.
Ze hier op aangesproken kon niks veranderd op de bon.

Toen ik hem weg bracht had ik met meneer kreijne gezeten voor de lease van een citigo. Die sprak mij nog even aan op de weg naar buiten of ik er over na had gedacht. Dus ik nou iig niet bij jullie. Waarop ik uitlegde dat hij bij zijn verkoop verhaal mij vertelde dat ze altijd voor 4 euro een leen auto hadden, dus die verzekering was onzin, gek dan dat ik de hele week al mijn vrieden heb moeten vragen om hun auto te mogen lenen. 4 dagen over 2 uur werk... en dan ook nog een oneerlijke bon. Nee ik ga wel naar een andere dealer... fijne middag..
 
Bovenaan Onderaan