Krassen en lakschade door achterklep.

AKroeze

Nieuw lid
Beste mede skodarijders.

Sinds september 2010 ben ik een berijder van een Superb Combi.

Wat me echter opgevallen is, is dat er krassen ontstaan boven op de achterbumper

(eerst minimaal) maar nu steeds dieper doordat de achterklep de bumper mogenlijk door en tijdens het sluiten over de bumper krast.

Ik heb het ook aan de dealer gemeld en zij gaan het repareren bij de volgende onderhoudsinterval.

Ook is dit in een nog ergere mate opgevallen bij een andere S2 combi waarbij niet alleen de krassen al dieper zijn, maar ook al lak afgebladerd is aan de onderkant van de achterklep. Met name in de hoeken.

Zijn er onder jullie die dit ook al hebben waargenomen?

Het lijkt er bijna op dat de achterklep circa 2millimeter hoger gemonteerd kan worden.

A. Kroeze
 

jalex_h

Forumguru
Als ik mijn achterkant bekijk, dan zit er een aardige naad tussen klep en bumper. De paar krasjes die op mijn bumper zijn dan ook gekomen doordat er dingen overheen geschoven zijn, ik mijn schoen erop zet als ik van schoeisel wissel, de hond nogal onbehouwen in en uit de auto springt, etc. Inmiddels zit er dan ook een transparante beschermer op.
 

eddiea

Forumguru
Heb ik ook. De bovenzijde van de achterbumper moet in een soort profiel vallen en dit schijnt bij mij niet het geval te zijn. Hij rust bij mij op het profiel, dit verschil is de 2mm, maar ogenschijnlijk zit de bumper er wel recht op gemonteerd. Een autoschade-expert wees mij hier op. Ik moet dit nog regelen bij mijn dealer.
 
Dit heb ik ook gehad bij mijn octavia, bij montage van de trekhaak viel de achterbumper niet helemaal goed in zijn profiel. Met als gevolg dat de achterklep bijgespoten moest worden omdat de lak er af ging door het schuren.
 

hemi24

Forumguru
Was inderdaad ook mijn eerste gedachte: trekhaak gemonteerd en bumper niet goed terug geplaatst!
 

CDO

Forumguru
Ik heb hier een tijdje geleden ook een posting over geplaatst. Bij mij veroorzaakt door montage trekhaak en het niet correct afhangen van de bumper.
 
Bovenaan Onderaan