Krasjes verwijderen op deurstijl

daedalus

Nieuw lid
aan de deurstijlen zijn van die zwarte blinkende stukken tussen voor en achterraam
hierop staan krasjes
zijn deze weg te werken?
 

Antera

Donateur
zijn volgens mij geen gespoten delen maar gecoat als ik me niet vergis en dan is het lastig weg te krijgen
 

Giant

Forumguru
Ook op mijn auto zijn die krasjes goed zichtbaar. Op de plaats waar ik de auto thuis parkeer staat een struik en daar komt het portier tegenaan bij in- en uitstappen. Daar is dat glimmende zwarte spul tamelijk gevoelig voor. Is het kunststof misschien? Ik durf er niet goed wat mee te doen omdat ik bang ben dat ik het mat poets. :shocked:
 

michelover

Forumguru
Het zijn plastic inzet stukken. Dus ik zou voorzichtig zijn met allerlei middeltjes. Weet niet wat een nieuw setje voor de Superb kost maar voor een Octavia heb ik ze al voor 40 euro gezien.
 

willemk

Senior Member
Hallo,

deze delen zijn volgens mij wel degelijk gespoten, waarna voorzien van een blanke laklaag. De gebruikskrasjes (nagels, carwash-borstels etc) zitten in deze blanke laklaag. Je kunt met een polisher voorzichtig proberen wat te boenen, maar de ervaring leert dat je ze toch weer terug krijgt. Ze vallen goed op omdat er hoogglans zwart achter zit. Ik zou er niet te veel aan doen maar gewoon voorzichtig zijn in het dagelijkse gebruik. Vooral ringen aan je vinger kunnen veel krassen veroorzaken. Ik ben erg zuinig op mijn auto en laat bijvoorbeeld zoals een andere schrijver vermeld de deuren zowieso niet in de struiken vallen, dan vraag je er volgens mij om.

grt
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou die struik kortwieken. Ik hou er met parkeren altijd rekening mee, dit af en toe tot ergenis bij mijn vrouw.
 
Bovenaan Onderaan