Krakende voorwielen

Ik heb een Karoq Sportline 1.5 DSG uit 2021 met bijna 50.000 km en heb het volgende probleem. Als ik onze oprit afrij en direct naar links stuur, rommelen, kraken mijn beide voorwielen. Ik voel het ook in het stuur. Direct daarna gaat alles weer gewoon goed. Ik heb dit alleen geconstateerd bij de vrieskou, naar rechts gaat zonder kraken. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

hemi24

Donateur
Waarschijnlijk het wringen van de voorwielen bij het insturen; is hier in het verleden al vaker voorbijgekomen en dan met name bij Karoq’s.
Kan geen kwaad, heeft met de stuurgeometrie te maken; waarschijnlijk hoor je het ook als je door een parkeergarage rijd met zo’n gecoate vloer.

red2003

Actief lid
Heb het zelfde probleem bij mijn karoq 2022. Als het echt koud is en ik rij de eerste keer weg hoor ik een “knak” geluid aan de rechterkant en het voelt “ net alsof je even door een weerstand moet heen rijden” . Lijkt alsof de rem is vastgevroren ??. Daarna hoor ik het de hele dag niet meer. Het is alleen, maar niet altijd, in de wintermaanden.
Volgende week een 60.000km beurt en dit geluid doorgegeven aan de dealer.
Nog een tip van jullie waar ik specifiek naar moet vragen bij de dealer ?

Alvast bedankt voor jullie input

Bovenaan Onderaan