Krakende deuren

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die last hebben van krakende deuren. In mijn geval een 02 combi met sportonderstel (wat volgende dealer de veroorzaker is)

Had hiervoor een Alfa, een zeer fijne wagen maar af en toe werd ik gek van de verschillende geluiden. De keuze is mede hierdoor op Skoda gevallen....
Ik ben inmiddels 3 x terug geweest naar de dealer en 3 x is er een ander goedje op de rubbers gesmeerd en was de boodschap dat het nu opgelost zou moeten zijn. Helaas na 1 dag is de werking van het "goedje" voorbij en na 3 x hobbyen van de dealer wordt langzamerhand het kraken steeds erger. Mijn stemming en tevredenheid gaan in een zelfde snelheid achteruit. Er is inmiddels contact geweest met de fabriek en het blijkt nu dat er 3 x een verkeerd "goedje" is gebruikt....Binnenkort wordt nu het echte enige juiste goedje aangebracht en hoop ik van dit mankement verlost te zijn...Mochten er meer mensen zijn met deze klacht dan zal ik laten weten of dit de oplossing is.

Mark

PS zal het niet meer over de radio hebben, maar dat is natuurlijk te schandalig voor woorden dat je een kleine €500,- betaalt voor een radio die zo'n erbarmelijk geluid en ontvangst weet voort te brengen....
 
Ik ook was van plan talk poeder op de deur rubbers te doen.(heb een HB met standaard onderstel)
Zal ik dan nog maar even mee wachten, hoor graag wat de oplossing is.
 

Berry

Senior Member
Ik heb ook dat probleem gehad met een Peugeot 206 toen bleek de deur scheef te hangen deur rechtgezet probleem opgelost /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Dutch

Actief lid
Ik heb hetzelfde met het rechtervoorportier. Het schijnt veroorzaakt te worden door het 'wringen' van de carrosserie.
Maar eerst ga ik morgen naar de dealer voor een rammeltje aan de linkervoordeur. Het zit ergens binnenin, erg irritant zo vlak naast je.

Ben ook benieuwd of het nieuwe 'goedje' wel werkt.
 
Het zijn de daklijsten die tijdens het rijden kraken (rubbers) de dealer heeft daar speciaal vet voor om het te verhelpen. Dus hop naar je dealer.
 
beste magyarskoda,
als je de mail hebt gelezen dan had je kunnen weten dat er al 3 soorten vet op de deuren zijn gespoten en gesmeerd en dat dus niet heeft geholpen. De dealer (Skoda Center Utrecht) heeft aangegeven dat het door hun gebruikte vet dus niet de juiste was.

Wat betreft de radio, inderdaad 2x een update gekregen en dat is wat mij betreft niet de oplossing van het probleem. Men is as we speak in de fabriek een nieuwe update aan het testen en dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Maar het zo ook zo maar zo kunnen dat het gewoon niet zo'n goeie radio is en dat zou voor mij onacceptabel zijn.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb gelukkig nergens last van.... Die radio-update zal ik nog wel even navragen bij de deler, maar volgens mij heb ik die al erop staan.
 

Dutch

Actief lid
Ben vanmorgen bij Skoda Center Utrecht langs geweest ivm wat kleine dingetjes en de slechte ontvangst van de radio. Men heeft nu de laatste radio-update geïnstalleerd. De monteur zei dat dit de nieuwste versie is en dat zij deze nog niet eerder geïnstalleerd hadden. Ben benieuwd of dit werkt. Als ik straks naar huis rijdt zal ik eens testen, vooral in de buurt van Delft is de ontvangst van bijna alle zenders slecht. Ik laat mijn bevindingen wel weten.
 

MdK

Lid
Over die "radio-updates"; heeft iemand enig idee of er iets aan de radio- of aan de auto-kant wordt geupdate om de ontvangst te optimaliseren??? Ik heb namelijk van skoda de "enjoy"-radio (heeft mij nog geen JOY bezorgd...) met BELABBERDE ontvangst.
Zouden die updates in dat geval ook iets uit kunnen maken? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Dutch

Actief lid
Na de software update lijkt de ontvangst wel degelijk verbeterd te zijn. Ik weet alleen niet zeker of dit echt een hele nieuwe update is, of dat dit gewoon de laatste versie is die de meesten van jullie al hebben. Is de softwareversie niet m.b.v. een toetsencombinatie op de radio af te lezen? Dan weten we in ieder geval zeker dat we het over hetzelfde hebben.
 

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Is de softwareversie niet m.b.v. een toetsencombinatie op de radio af te lezen?

[/ QUOTE ]

Dat zou wel eens kunnen ja, volgens mij heb ik dat laatst gezien bij de dealer, maar ik zou het even moeten navragen of dat inderdaad het geval is, en zo ja, hoe dat je dat dan kan zien.
 
Wiseguy, geen idee kan ik dat ergens zien? Heb deze er nu ruim een maand op zitten en het was toen net een nieuwe. Zal het anders wel even navragen bij de dealer.
 

Reinier

Nieuw lid
EL Fonz, wat is er nu precies gedaan met de rubbers waardoor het nu niet meer kraakt? Ik ben wel benieuwd. Mijn dealer heeft ook wat geprutst, maar heeft het probleem niet opgelost /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif. Wel merk ik dat met de lagere temperaturen geen sprake meer is van kraken, met uitzondering als de zon erop heeft gestaan (schijnbaar zet e.e.a. dan uit).
 
Bovenaan Onderaan