Krakend geluid rechts voor bij wiel/ vering

Slider

Forumguru
Als je 125d km er bij hebt gereden, gaat niemand daar nog garantie op geven na 6 maanden na aanschaf.
Dat zou ook betekenen dat je tegen de 12 maanden en 250d km nog garantie kunt claimen. Dat geloof ik niet eigenlijk.

Als het iets is zoals bv Bovag garantie, gaat deze vlieger niet op:

De 12 maanden BOVAG Garantie heeft doorgaans een kilometerlimiet van 20.000 km, bovenop de tijdsduur. Dit betekent dat de garantie stopt als je óf de 12 maanden voorbij zijn óf als je de 20.000 km gereden hebt, welke het eerst komt.

@Chris Boulanger Is het echt 275d km nu?! Dan heb je per maand bijna 21d km gereden, per dag (incl weekenden) bijna 700 km.
Dat is echt pittig :oops:

Tees

Donateur
Koni en Bilstein zijn wel significant duurder dan Monroe. Ik heb zelf Sachs gemonteerd, maar ietsjes duurder dan Monroe maar zou wel iets beter zijn.

pkrijgsman

Senior Member
Dat inspuiten van die rubbers om kraken tegen te gaan klinkt als een dankbare klus, levert wat op. Is dat een lastige klus? Als ik lees dat @Slider zelf rietjes gaat ombuigen lijkt het een soort McGyver klus te worden? Is er ergens een filmpje/handleiding te vinden op dit forum over het hoe en wat? Want feitelijk is het een goeie krik, de juiste olie (die van @Tees ) en dan spuiten maar. Of mis ik iets?

Tees

Donateur
T stelt heel weinig voor hoor. Ik doe het elke keer dat de wagen op de brug staat (1-2x per jaar), maar het kan ook als de wagen op de grond staat, een krik is niet eens nodig. De achterste rubbers zijn heel makkelijk te bereiken, de voorste zijn ietsjes lastiger, soms zit daar de afdekplaat in de weg. Ik gebruik gewoon t rietje van de spuitbus en dan even rondom spuiten waar t rubber het metaal raakt.

Bovenaan Onderaan