Krakend geluid in rempedaal

Wullum

Actief lid
Bij lage buitentemperaturen maakt het rempedaal van mijn 2022 S3FL 2.0 TSI DSG een krakend geluid alsof er een plastic flesje onder ligt.
Voelt ook zo aan, alsof je echt ergens op trapt. Pedaal lijkt af en toe ook kort te blijven hangen bij rem loslaten. Niet hinderlijk maar weldegelijk merkbaar.
Hierdoor wordt tevens onbedoeld soms de motor uitgezet (autostart is actief) waardoor wegrijden bij een stoplicht langer duurt en met een sprongetje gepaard gaat (motor start dan pas bij gasgeven wat dan eerst ook nog de parkeerrem moet lossen omdat het rempedaal was blijven hangen)
Door mijn "Freundlicher" laten onderzoeken, die meldt dat een kunststof hoesje rond een pedaalveer de oorzaak kan zijn?!?!? Hij bood aan dat hoesje los te snijden c.q. te verwijderen... Beetje knullig naar mijn idee...
 

Wullum

Actief lid
Dan kan het hoesje niet meer kraken...
Probleem treedt sowieso alleen op als de buitentemperatuur lager is dan pakweg 3 ℃.

Dat ik dacht dat mijn rempedaal bleef hangen was een dommigheid van mijzelf, de automatische parkeerrem was actief (heb ik normaal uitstaan)
 

hemi24

Forumguru
Waarom ga je niet gewoon naar de dealer? Wagen uit 2022 zit nog in de garantie, lijkt mij?

Beetje vreemde manier van probleemoplossing op deze manier!
Als je remmen gaan piepen, laat je dan ook de remblokken verwijderen?
 

Tees

Donateur
Dan is toch duidelijk: niet mee akkoord gaan en vriendelijk verzoeken om dit op fabrieksconforme wijze op te lossen. Want een onderdeel verwijderen lijkt mij niet de door de fabriek voorgeschreven methode om dit op te lossen...
 

Wullum

Actief lid
Dan is toch duidelijk: niet mee akkoord gaan en vriendelijk verzoeken om dit op fabrieksconforme wijze op te lossen. Want een onderdeel verwijderen lijkt mij niet de door de fabriek voorgeschreven methode om dit op te lossen...
Ben ik ook niet mee accoord gegaan, don't worry.
 
Bovenaan Onderaan