Kraak in dashboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

zinin1biertje

Nieuw lid
Vanaf aug. 2000 rijdt ik een skoda fabia tdi. Sinds enkele weken zit er een ontzettend irritante kraak in het dashboard. Bij het achterhalen waar deze kraak vandaan komt heb ik het idee dat het, vlak bij de voorruit, van het ventilatieroostertje komt om de ruit te ontwasemen. Dit rooster is van harder kunsstof als de omringende delen, wat volgens mij frictie oplevert bij oneffenheden in de weg. Ik heb geprobeert dit op te lossen door siliconenspray op de delen te spuiten en zoveel mogelijk in te laten trekken, maar helaas, de kraak is er niet minder op geworden.
Ook heb ik dit doorgegeven aan mijn dealer bij de laatste grote beurt, deze heeft er het een en ander aan proberen te doen maar zonder enig resultaat.

Is deze kraak bij meerdere fabiarijders bekend en wat is ertegen te doen. Hopelijk kan iemand mij verder helpen...

MvG

Hendrik
 
Mijn broer heeft Fabia sdi van 2001... en geen kraaksel te bespeuren...
Dus bij ons geen gekraak bekend.
 

Hetzer

Forumguru
mijn vorige fabia had dit ook het schijnt een veel voorkomend euvel te zijn , het probleem zit achter bij de midden ventilator (als je je hand op het dashboard legt is het kraakje als het goed is weg..)

gewoon even naar de dealer gaan !!!

ik heb het toen laten verhelpen door V-car in eindhoven
 
Ook ik heb te maken met dit probleem en wel exact zoals aangegeven! ik heb de Fabia pas 1 maand en hij is van 2002. Ik heb een paar slagen gegeven op het dashboard (in het midden) en het lijkt minder te zijn. De dealer wil ernaar kijken maar ik moet dan de auto 1 dag achterlaten. Inderdaad soms heel irritant vooral omdat mijn vorige Skoda, een Felicia , geen enkel spoor van welke kraak dan ook had!
 
Ook bij mij doet het probleem zich voor. Mijn Skoda is van 2001. Mijn dealer had mij altijd vertelt dat dit te maken had met mijn aftermarket-radio. Niet dus ...
 

AMBIO2

Actief lid
Ook ik had er last van, heb 2 fabia's gehad en beide hadden
het zelfde euvel. Na lang zoeken vond ik het probleem, het ruitje van de kilometerteller en toerenteller veroorzaakten
het kraakje. Door linksonder op de rand van ruitje te drukken is het even weg. ( helaas tijdelijk )
Had er met name s'winters last van.
 

Jpoers

Lid
ik heb een fabia uit 2002 en ook deze kraakt vreselijk irritant ergens bij dat rooster. is al keertje terug geweest naar de dealer hadden er schuimrubber tussengedaan was ff weg nu weer terug. binnenkort gaan ze weer kijken of dit op te lossen is. valt nog steeds onder de garantie
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb in beide Fabia's (2001 en 2005) daar geen last van gehad. Gelukkig maar, ik vind elk kraakje erg irritant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan