Kostprijs vervangen voorruit Skoda Superb

Beste,

Wij hebben een barst (door steentje autostrade) in de voorruit van onze Skoda Superb dat beetje is doorgelopen sedert de vorige autokeuring. Dus wij vermoeden dat wij bij de autokeuring van eind oktober de voorruit zullen moeten laten vervangen. Graag wisten wij wat een redelijke prijs was. Ik heb bij Carglass prijs gevraagd en daar geven ze ons een richtprijs van 710 euro, btw inbegrepen. Wij hebben nu ook prijs gevraagd in een paar garages maar voorlopig nog geen antwoord.
Graag wisten wij jullie ervaring, wat doen we best, waar letten we extra op enz ? Mvg en dank, Ann

Tees

Donateur
Ik heb prima ervaringen (2x) met nieuwevoorruit.nl. 1x op een locatie van hen en 1x bij mij voor de deur (omdat ze geen locatie meer in de buurt hadden). Gebruiken gewoon A-merk ruiten (Pilkington, St Gobain, etc) en doen prima werk voor bijna de helft van de prijs van de grote jongens met dure reclames. €400 voor een S3 (als je de nodig sensoren achter de ruit hebt), ik weet alleen niet zeker of ze ook de frontradar calibreren (als je die hebt), staat wel bij dat ze dat aanbevelen. Mijn beide autos hadden geen radar, en de regensensor behoeft geen calibratie.

eriktv

Forumguru
Is de auto niet WA+ of all risk verzekerd? Dan zou ik eerst eens kijken wat het je kost om het via de verzekering te laten lopen.

Mijn Superb voorruit vervangen incl alle sensoren calibreren was onlangs bijna 1K euro. Gelukkig grotendeels verzekering zoals hierboven ook aangegeven.

Dat heb ik er niet aan afgezien Maar zojuist Autotaalglas factuur nog even nagekeken en de ruit zelf was ongeveer 600 en montage met sensors calibreren 400 incl. BTW.

Tees

Donateur
Neuh, maar feit blijft dat de grote jongens significant duurder zijn dan een aantal andere partijen die ook prima werk leveren. Tis net als de dealer vs de vakgarage.

En je dacht bovendien toch niet dat de verzekeraar de prijs betaalt die jij en ik betalen als we een ruit daar laten vervangen? Daar zit genoeg marge op, zelfs nog nadat de verzekeraars er wat vanaf geknabbeld hebben.

hemi24

Forumguru
Daarom vond ik de topic-titel ook zo interessant: “kostprijs…”, maar helaas daar ging het blijkbaar niet over.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan