Kosten 60.000 km beurt

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn ook genoeg mensen die een wegenbelasting vrije auto hebben gekocht, daarvoor moest er een 1.2 TDI met alle egr ellende van dien.
Zeker, ik was daar één van: BPM- én ruim 3 jaar wegenbelastingvrij zelfs, met veel plezier zelfs en zonder enige egr-ellende. Alles bijeen niet persé goedkoper in aanschaf, maar wel veel meer auto voor het toen beschikbare budget.
Mij hoor je er niet over klagen dus... :D
 

SkodaJosh

Senior Member
Ik betaalde 378 euro bij een lokale garagist die vooral aan VAG wagens onderhoud doet. Ik denk dat ik voor de 30.000 kilometer beurt evenveel moest betalen bij de dealer.
 

bouwdirk

Senior Member
net onderhoud 60.000km beurt laten doen bij een plaatselijke onafhankelijke merk garage. ( verkoopt peugeot maar doet onderhoud aan alle merken alsook alle ombouwingen naar lichte vracht ed.)

Prijs was geraamd op +/- 375 euro incl. btw ,zonder airco, wel met vervangwagen

Aangezien de wagen net geen 3 jaar is en de airco lichtjes schuurde deze ook maar laten doen.

totaal prijs bij afhalen inclusief de airco € 530.91

werk groot onderhoud
klein materiaal
milieubijdrage
oliefilter
luchtfilter
pollenfilter
bougies
5w-30 premsynth dpf C3
airco service - nazicht - testen - R 1234YF
airco gas per gram R 1234 yf
remolie dot 4+
werk
vervangwagen


In totaal hebben ze dus 220 gram aircogas moeten bijvullen en wordt dit dus ook per gram betaald.
het standaard nazicht van de airco zonder bijvullen kost € 75.00 +btw het gas komt op 0.20+btw
 

prosier

Forumguru
Haha, garantie...

Dacht je dat je garantie had als je netjes alles bij de dealer ofzo komt doen? Nee hoor, ook dan heb je getouwtrek als er iets is. Als is het maar een lampje of een slangetje.

Garantie is een half jaar bij een nieuwe auto. Liefst voor de verkoper tot net over de drempel van de showroom...

Ik doe iig nu zo veel als mogelijk zelf...
 

duopenotti

Senior Member
6 september jl. met km. stand 65.000 km op de teller de 60.000 km longlife beurt laten uitvoeren bij de skoda dealer (€ 227,27 + 45,45 ex btw. (uitgebreide inspectie)). Daarbij zijn ook de bougies (€ 115,70 ex btw) en het interieurfilter (€ 41,32 ex btw) vervangen.
Auto is (ruim) 3 jaar oud dus tevens rem olie laten verversen (€ 66,12 ex btw) en daarnaast de airco laten onderhouden (€ 114,88 ex btw).
Vanwege een wat slippende en onrustig oppakkende DSG is er, naast nieuwe software, een adaptatie rit uitgevoerd
(€ 48,91 ex btw).
Totale kosten (inclusief vervangend vervoer a €8,-) : € 806,- incl. btw.

Ook bij mij is ongeveer 220 gram van de 550 gram aircogas bijgevuld.


Vandaag de gecupte achterbanden laten trimmen in Soest, bleek ook nog dat de rechter achtervelg krom was. Totale kosten inclusief richten van de velg: € 130,-

Voorlopig dus weer genoeg geld uitgegeven aan de skoda.
 
D

Deleted member 26486

Glouk, €806 vind ik stevig voor een 3 jaar oude auto met net over de 60k km! Of is dat mijn perceptie? Bij onze Honda was ik pas na 7 jaar en 120.000km eens een bedrag van boven de €300 kwijt (€650, vanwege €300 aan 8 Iridium-bougies en recent €243 ivm vervangen van 2 schokdempers ba 180.000km). Toen ik dit ooit een Citroën-rijder vertelde trok de beste man wit weg van ellende want hij was altijd zoveel kwijt aan het onderhoud. Ook een toch niet onbemiddelde Audi rijdende oom werd wanhopig van de rekeningen bij de dealer.

Onze Skoda gaat de 3 jaar bij ons helaas niet halen want de opvolger is al besteld.
 

duopenotti

Senior Member
Tja het is overeenkomstig de onderhoudstarieven die Skoda hanteert voor de Rapid, dus in die zin klopt het. Of ik de volgende beurt nog bij de dealer laat doen zie ik dan wel.
 

prosier

Forumguru
Kosten eerste jaar dat ik m heb: 30 euro voor olie, 8 euro oliefilter, 14 euro luchtfilter.

Ook die vaste taken bij dat onderhoud, bv iedere 2 jaar remvloeistof....Ik heb voor 9 euro een tester gekocht, als die aangeeft dat er teveel vocht in zit...DAN doe ik wel die vloeistof.

Allemaal dat op voorhand....ja fijn voor de wallet van de garage ja.
 

andrehj

Forumguru
6 september jl. met km. stand 65.000 km op de teller de 60.000 km longlife beurt laten uitvoeren bij de skoda dealer (€ 227,27 + 45,45 ex btw. (uitgebreide inspectie)). Daarbij zijn ook de bougies (€ 115,70 ex btw) en het interieurfilter (€ 41,32 ex btw) vervangen.
Auto is (ruim) 3 jaar oud dus tevens rem olie laten verversen (€ 66,12 ex btw) en daarnaast de airco laten onderhouden (€ 114,88 ex btw).
Vanwege een wat slippende en onrustig oppakkende DSG is er, naast nieuwe software, een adaptatie rit uitgevoerd
(€ 48,91 ex btw).
Totale kosten (inclusief vervangend vervoer a €8,-) : € 806,- incl. btw.

Ook bij mij is ongeveer 220 gram van de 550 gram aircogas bijgevuld.
Vandaag de gecupte achterbanden laten trimmen in Soest, bleek ook nog dat de rechter achtervelg krom was. Totale kosten inclusief richten van de velg: € 130,-
Voorlopig dus weer genoeg geld uitgegeven aan de skoda.
Holy moly, wat een bedragen! Even ter vergelijking wat ik uitgeef aan onze S2 (alles incl BTW):
  • Bougies vervangen door nieuwe NGK's (kun je zelf in een kwartiertje) voor € 41 (minder dan 1/3 van de dealerprijs).
  • Interieurfilter vervangen door een nieuwe van Mann Filter (zelfde als de dealer, kun je zelf in twee minuten) voor € 12 (minder dan 1/4 van de dealerprijs).
  • APK, remvloeistof en airco vloeistof verversen voor € 100 bij Vruggink (prijzen 2017). Minder dan de helft van jouw dealerprijs, en dan heb ik de APK er ook nog gratis bij. Bovendien kon ik er op wachten.
  • Olie verversen doe ik elke 10.000 km ook zelf en kost dan zo'n 35 euro.
Kortom, zelf het een en ander doen of wat rondkijken naar een goedkoper adres kan je veel geld besparen.
 

prosier

Forumguru
Xenonballast vervangen; garage (niet eens dealer): 266 euro + arbeid a 75 euro per uur ex (2 uur) dus zeg 400-450 euro.

Zelf: 80 euro nieuwe! ballast, + 4 uurtjes klussen (kwam door een al afgebroken bumper clipje) = winst.
 

SkodaJosh

Senior Member
iemand ervaring met midas?

Bekijk bijlage 72926
Heb ondertussen mijn 90.000km beurt laten doen bij Midas. Was goedkoper dan de rest. 314€ betaald. Die van 120.000 zit er ook al aan te komen. Dat wordt waarschijnlijk waterpomp en riemen. Zal wel een leuk prijsje worden. Auto wordt 4 in Mei end heeft 112.600 km.

Ik heb wat olieverbruik ondertussen. 1 liter per 15.000km ongeveer maar dat was ook al zo bij 60.000km. Midas vult die gratis bij als je op onderhoud bent geweest.

Overigens is het in België anders dan in Nederland en werken locale garages onder het Midas. Maar ze geven onderhoud met VAG garantie.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan