Korte impressie O2 Combi 1.2 DSG Elegance

Darkside

Forumguru
dsc3218.jpg


dsc3219.jpg


dsc3220.jpg


Zo hier een korte impressie van de eerste week met de nieuwe auto. Nog niet veel kunnen rijden staat pas 500km op de teller. Maar we hele fijne 500km's :winkie:
De 1.2 is een heerlijke motor heeft, voor mij, meer dan genoeg pit. En trekt snel op als je de kickdown gebruikt (heb hem nog niet echt op zijn staart getrapt dus het zal straks nog sneller gaan). Vandaag lekker getourd langs de ijsel en dat is een pretje. De DSG is echt heerlijk. Je rijdt rustig 90 km/u en als er een rotonde komt even van de CC af, rustig de rotonde nemen als op het rechte eind weer de resume indrukken en hij spurt weer naar de 90 toe. Heerlijk om niet meer te hoeven schakelen.
De snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging werkt ook lekker. Licht bij het inparkeren en met genoeg gevoel als je sneller rijdt. Op de snelweg rijdt hij als een trein. Nog geen last van windgevoeligheid gehad waar ik wel eens iets over lees. Wel is er banden geruis. Al lijkt deze minder dan toen ik de proefrit reed. Ik vind het niet storend. De radio staat aan en al op een laag volume hoor je er niets meer van.
Dit alles in een auto die erg ruim is. De ruimte voor de voorpassagiers is beter dan mijn vorige auto. En zeker de mensen op de achterbank hebben meer ruimte. Ik kan 'achter mezelf' zitten iets wat bij de meeste auto's niet mogelijk is.
De auto maakt een erg solide indruk, van het sluiten van de deuren, de bediening van de knoppen en de algehele constructie.
Fijn vind ik ook de mogelijkheden die het maxidot je bieden (settings, PDC volume) en de columbus. En de tal van andere kleinigheidjes die gewoon beter zijn dan in de auto auto (de automatische ruitenwisser (ook achter bv). De regen sensor mag dan op zijn hoogste stand erg sensitief staan. Maar in standje 2 doet hij het prima.
Jammer is dat het handschoenen kastje erg klein is. Skoda heeft de naam iets te letterlijk genomen. Maar er past wel met gemak een flesje (750ml) water in. of een paar blikjes die lekker koel blijven. Ook heb ik er een HDD ingebouwd waar de mp3's op staan. Maar hij is een stuk kleiner dan wat ik gewend was.
De auto moet nog ingereden worden. En er zullen vast dingen naar boven komen (positief en negatief). Maar de tjech maakt een erg solide indruk en ik wil alleen maar meer en meer rijden. Gelukkig staat er nog een tripje naar Thialf op de planning.
 

VEEJAY

Forumguru
Leuke review, fijn dat er iemand wel gewoon tevreden kan zijn met het vermogen.

Veel plezier ermee!
 

Darkside

Forumguru
Deze auto heeft het meeste vermogen van al mijn lease wagens.
Na vele jaren met 70 ,75 en 80 pk td's en 90 pk cdti te hebben gehad is het een verademing eem 105 pk TSI. had ik liever de 1.4? tuurlijk. Maar het verschil was het mij niet waard.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mij ook niet. Valt me op dat veel mensen dat motortje toch nog onderschatten. Vind echt dat ie precies genoeg power biedt voor het soort gebruik dat ik van de auto maak.
 

Darkside

Forumguru
Gisteravond laat nog plotseling moeten werken. En de 1.2 is echt wel snel voor je het weet rij je 150 km/u. Ook de xenon is heerlijk als het donker is (weinig verlichting op snelweg en binnenwegen).
Krijg het alleen niet voor mekaar dat de statische corner verlichting ook aangaat als je je knipperlicht aan doet. Nu doet hij het alleen bij het draaien aan het stuur.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan me al die luxe niet permitteren (particulier/geen lease). Heeft wel 1 voordeel: je hoeft je er niet om te bekommeren.
 

Erik_NL

Forumguru
review met belangstelling gelezen, bedankt!

Wat betreft het bandengeruis: het scheelt behoorlijk welk merk banden er door de fabriek is gemonteerd. Vaak is dat Conti.
Zelfs mijn winterbanden hebben minder afrollawaai dan de Conti's af fabriek hadden.
Voor de vervanging van de Conti's overgegaan naar Michelin en daarbij gebleven.
 
Bovenaan Onderaan