Korte antenne

Flim

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik een keer gelezen had dat op de Elegance uitvoering een kleinere antenne zat.
Klopt dit?
Zo ja hoe moet ik me dit voor stellen? een beetje zoals de BMW antennes, zo`n haaievin. Hoe is de ontvangst met zo`n antenne. (ik vind de ontvangst nu namelijk heel goed (Swing Radio))

Mijn antenne komt namelijk tegen het dak van de carport aan. Het lijkt me niet goed om jarenlang gewoon door te rijden omdat hij toch wel flext. Het dak flext namelijk ook een beetje mee.

sador

Donateur
Op mijn Yeti elegance zit een antenne van +/- 40 cm vanaf het dak gemeten, dit vind ik niet bepaald klein

Hougie

Lid
Op mijn elegance uitvoering zat ook de normale antenne.
Heb nu zo'n kleintje er op staan (ongeveer 10cm lang) via skoda shop gekocht en 8euro voor betaald.Werkt perfect.

Dag Flim,

ik heb bij een auto-onderdelenhandel een setje kleine sprietjes gekocht die er gewoon op passen. Zelfs al zonder gereden. Ontvangst blijft prima met de swing radio.

Claude

Lid
VAG nr. 6R0 035 849 antennestaaf voor Polo modeljaar 2010.
Is 20 cm lang (kort). Zie foto. Kost 18 euro incl. BTW.

Maak je over de ontvangst niet druk. De Yeti heeft 2 antenne's (op het dak en in het achterraam).

OuweHippie

Senior Member
Op eBay kun je korte antennes v.a. 5 cm vinden voor iets van € 6,=. Je kunt dan zelfs een kleur kiezen.

Wasmachineman

Forumguru
Ik vind mijn antenne ook te lang en heb er een besteld van ongeveer 10 cm bij de automaterialenhandel voor 7 euro. Nog niet op voorraad en zodra hij gemonteerd is maak ik een fotootje!

Flim

Nieuw lid
Ik heb er een gekocht bij Halford, van 16 cm. Kom nu de carport binnen zonder de bovenkant te raken.
De ontvangst van de Swing-radio is nog steeds uitstekend.

CaseyBasey

Actief lid
Eigenlijk heb ik nog nooit een antenne van dichtbij bekeken. Het komt er dus op neer dat je een andere antenne op een bestaand voetje schroeft? Is idd eenvoudig.

Wasmachineman

Forumguru
Je hebt alleen 2 verschillende soorten schroefdraad aan de kleine antennes, m5 en m6 geloof ik. Maar er zit een adapter bij geleverd. Ik heb voor mijn O2 ook een kleinere besteld....

CaseyBasey

Actief lid
Goed, ik zal je roepen als het me niet lukt...
Trouwens, ik weet nog helemaal niet of ik wel een andere antenne er op wil.

Erkens

Lid
Ik moet bij de wasstraat ook altijd de antenne eraf schroeven, anders gaat het niet goedkomen. Zoals mijn ouders een tijdje geleden hadden, ze waren de antenne vergeten en tijdens de wasbeurt brak deze dus af met een mooie kras op het dak als gevolg :X

Bovenaan Onderaan