Monteurtje
Forumguru
PS: Wat de herstelling nog bemoeilijkt volgens mijn Belgische dealer is dat er 2 types koppelingsplaten gebruikt worden voor deze koppeling. Ze moeten de koppeling eruit halen om te achterhalen welk type erin zit, en dan pas kunnen ze die bestellen. Klopt dit? Ik kan me niet inbeelden dat daar geen gegevens van zijn? Zou toch erg amateuristisch zijn?
Dat is niet zo heel moeilijk. Vanaf een bepaalde modeljaar is de koppeling verandert. Maar aan de hand van de productiedatum en modeljaar van de auto is dat eenvoudig te achterhalen. Tenzij die net in de grens valt dat het onderdeel is gewijzigd Kan ik mij voorstellen dat er misschien een tussen zit niet klopt met de gegevens in ETKA. Maar heb nog nooit de verkeerde gehad. In ETKA staat ook altijd duidelijk de datums erbij van wijziging.
Je hebt ook als klacht dat de auto meermaals schokt met wegrijden. Dat klinkt mij bekend in de oren en de oplossing is in dat geval de koppeling vervangen. Dat is toen ook vanuit de fabriek medegedeeld.
Stel dat de second opinion uitwijst dat de koppeling vervangen moet worden, zorg er dan wel voor dat het bij een dealer of ander DSG specialist gebeurt. Die het gereedschap hebben en weten hoe je de afstelling bepaald van de koppeling. Het is niet zo dat je de oude eruit haalt en de nieuwe erin. Versnellingsbak er weer achter en gaan. Dat komt niet goed.
Wel een leuke klus. Heb er al een aantal gedaan. Oude en nieuwe uitvoering.