Koppelingsset DSG7 vervangen onder garantie

auriga

Forumguru
?.. Je komt dan in de spagaat tussen jouw onderzoeksplicht (bijvoorbeeld aankoopkeuring) en de informatieplicht van de verkoper. Zeker daar waar het om "publiekelijk bekende" problemen gaat (zoals de kettingspanner van deze motor en de problemen met de DSG67), weegt de onderzoeksplicht van jou als koper zwaar. ...

Als het om dergelijke publiekelijk bekende problemen gaat, heeft de verkoper daar natuurlijk ook z'n verantwoordelijkheid...

Ik zou zeggen: als je rechtsbijstand ook consumenten conflicten in het buitenland dekt, laat hen er wat extra druk op uitoefenen.

Iets waar gerenommeerde dealers ook zeer gevoelig voor zijn is het krijgen van een slechte naam door het verkopen van brakke auto's en dit niet goed willen oplossen.

Dit soort verhalen in fora die ook door aspirant kopers worden gelezen kunnen dan klanten gaan kosten.

Veel Succes!

Yargo

Actief lid
Alleen met dat berichtje van die handelaar dat je hier een paar posts terug schreef, heeft hij zich alvast weer ingedekt voor wanneer jij je rechtsbijstand inschakelt. Na zo'n bericht moet je hem eerst weer een kans geven om de klachten te verhelpen. Voor hem weer tijdwinst, en een kans om de zaak uit/af te stellen. Ik wens je sterkte, wijsheid en geluk.

Ja, dat dacht ik ook. Daarom dat ik zei dat het een geslepen vent is. Maar heb je dan geen poot om op te staan wanneer hij de eerste keer zogezegd alles ging herstellen en als puntje bij paaltje komt de auto gewoon 14 dagen vast houd zonder er een poot naar uit te steken. Hij is zogezegd bij Lichtmis geweest maar ik heb hier geen enkel bewijs van.

Bovenaan Onderaan