Zoals jullie misschien al weten heb ik onlangs een tweedehands Superb Combi 1.8 TSI 09/2010 in Nederland gekocht (als Belg). Ik merkte al redelijk snel dat er iets niet pluis was met de DSG7. Deze schakelde op sommige momenten toch redelijk bruusk, en dat vooral naar 4de. Wanneer ik in stadsverkeer rij, dus veel start stop schokt de wagen altijd wanneer er vanuit stilstand vertrokken wordt. Ook wanneer er vanuit stilstand een bocht van 90 graden gemaakt wordt durft de kast soms opvallend trillen. Dus mee naar garage hier in Belgie geweest en daar conclusie getrokken dat de koppelingsset vervangen dient te worden. De wagen doet dit nu wel niet altijd, de ene keer al wat meer dan de andere keer.
Daarbij komt dat ik vorige week melding kreeg van een lege koelvloeistoftank, wat effectief zo was. Dus hoogstwaarschijnlijk is de waterpomp ook lek ( bijgevuld maar er is al weer een groot deel weg ).
Heb dan contact opgenomen met ECC Belgium om mn rechten te weten, en de handelaar in Nederland is verplicht me garantie te bieden. De handelaar is uiteraard niet tevreden want hij had me gezegd dat ik eigenlijk geen recht had op garantie bij de aankoop. Maarja, wettelijk is wettelijk. Dus na heel wat discussiëren stemt hij plots toch in om de wagen bij hem te brengen zodat hij een 'second opinion' kan laten uitvoeren en als dan blijkt dat er iets niet werkt gaat hij dit vervangen.
Ik vind het raar dat hij plots wel instemt na een kwartier discussiëren en weigeren. Dus ik verwacht me eigenlijk aan een scenario waarin die second opinion zal zeggen dat er niets aan de hand is.
Nu is mijn vraag hoe ik me hier vooraf kan tegen wapenen?
Ik heb reeds een mail gestuurd naar mijn garage of ze hun bevindingen op papier willen wetten. Ook heb ik middels VCDS de slijtagegraad laten uitlezen en heb hiervan een foto (zie bijlage), maar is dit voldoende aangezien garages geen VCDS gebruiken dus misschien ook niet weten wat die getallen willen zeggen. Ik ga die foto ook zeker mee nemen. Zijn er nog dingen die ik kan doen?
Alvast bedankt!
Daarbij komt dat ik vorige week melding kreeg van een lege koelvloeistoftank, wat effectief zo was. Dus hoogstwaarschijnlijk is de waterpomp ook lek ( bijgevuld maar er is al weer een groot deel weg ).
Heb dan contact opgenomen met ECC Belgium om mn rechten te weten, en de handelaar in Nederland is verplicht me garantie te bieden. De handelaar is uiteraard niet tevreden want hij had me gezegd dat ik eigenlijk geen recht had op garantie bij de aankoop. Maarja, wettelijk is wettelijk. Dus na heel wat discussiëren stemt hij plots toch in om de wagen bij hem te brengen zodat hij een 'second opinion' kan laten uitvoeren en als dan blijkt dat er iets niet werkt gaat hij dit vervangen.
Ik vind het raar dat hij plots wel instemt na een kwartier discussiëren en weigeren. Dus ik verwacht me eigenlijk aan een scenario waarin die second opinion zal zeggen dat er niets aan de hand is.
Nu is mijn vraag hoe ik me hier vooraf kan tegen wapenen?
Ik heb reeds een mail gestuurd naar mijn garage of ze hun bevindingen op papier willen wetten. Ook heb ik middels VCDS de slijtagegraad laten uitlezen en heb hiervan een foto (zie bijlage), maar is dit voldoende aangezien garages geen VCDS gebruiken dus misschien ook niet weten wat die getallen willen zeggen. Ik ga die foto ook zeker mee nemen. Zijn er nog dingen die ik kan doen?
Alvast bedankt!