Koppeling o3 rs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homie

Actief lid
Hallo, eens een vraagje.
Ben van plan om een versterkte koppeling te laten plaatsen onder mijn O3 RS. (originele slipt nu soms al door en er moet nog een downpipe en catback systeem onder)
Heb nu mijn licht eens opgestoken op het net en ben uitgekomen bij Sachs clutches.
Heb keuze uit
SACHS Performance Clutch Kit en
SACHS Performance Clutch Kit - "Racing"
Clutch Central Slave Cylinder

(cylinder moet bij genomen worden)

verschil zit in het verdraagbare koppel.
Kan men een te zware koppeling steken of speelt dit geen rol?
En ben ik verplicht om het vliegwiel te veranderen of mag dit met het origineel vliegwiel?
Wat zou er nog moeten vervangen worden om de werking te garanderen?
Alvast bedankt
Jurgen
 

hemi24

Forumguru
Er vanuit gaande dat je een benzine versie rijdt: wellicht kun je een koppeling van een diesel RS monteren?
 

Homie

Actief lid
Er vanuit gaande dat je een benzine versie rijdt: wellicht kun je een koppeling van een diesel RS monteren?
De mijne is idd een benzine, maar ik zit nu al aan 466nm dit zonder sportuitlaat.
Hoeveel zou een dieselkoppeling aankunnen denk je?
 

Tuulster

Forumguru
Vreemde plaats voor deze vraag......
Verkeerde topic gekozen ;)

Succes met het zoeken naar je antwoorden maar zorgvuldig nadenken waar je de vraag plaatst op het Forum wil nog wel eens helpen in de snelheid waarmee je het antwoord krijgt......:jaja: ;)

Ps. Ik heb werkelijk geen idee :arghh:
 

Homie

Actief lid
Vreemde plaats voor deze vraag......
Verkeerde topic gekozen ;)

Succes met het zoeken naar je antwoorden maar zorgvuldig nadenken waar je de vraag plaatst op het Forum wil nog wel eens helpen in de snelheid waarmee je het antwoord krijgt......:jaja: ;)

Ps. Ik heb werkelijk geen idee :arghh:
Waar had ik deze dan beter geplaatst? Heb nog niet zo veel ervaring in het plaatsen van topics.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb zelf geen kennis van degelijke onderdelen maar ik kan je wel een tip geven: probeer met een wagen te rijden die dergelijke koppeling heeft. Mijn broer zijn vorig projectje (golf gti 200pk -->365pk) had ook een versterkte koppeling en consoorten met als resultaat dat er met zijn wagen niet meer als daily kon gereden worden. Koppeling was véél te zwaar om te gebruiken. In file rijden was moordend voor de spieren ;)
 

Homie

Actief lid
Heb zelf geen kennis van degelijke onderdelen maar ik kan je wel een tip geven: probeer met een wagen te rijden die dergelijke koppeling heeft. Mijn broer zijn vorig projectje (golf gti 200pk -->365pk) had ook een versterkte koppeling en consoorten met als resultaat dat er met zijn wagen niet meer als daily kon gereden worden. Koppeling was véél te zwaar om te gebruiken. In file rijden was moordend voor de spieren ;)
In elk geval bedankt voor de tip maar ik moet iets of volgend jaar geen koppeling meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan