Koplampsproeier gaat niet altijd terug

leonskoda5e5

Nieuw lid
De koplampsproeiers van mijn O3 2014 occasion sinds juni 2019 gaan soms niet helemaal dicht na gebruik. De ene keer wel, de andere keer niet, soms 1 soms allebei en staan (gedeeltelijk)open en gaan pas dicht als ik ze een paar zachte tikjes geef.

Weet iemand hoe dit komt, wat ik er zelf aan kan doen, en wat de kosten zijn van reparatie? En... bij Skodadealer laten doen of kan iedere garage dat?

Hoor graag van jullie, ben blij met de optie, maar het moet wel werken...
 

EdK

Forumguru
Is een product eigenschap !
Dit is de standaard uitspraak van PON als het te veel voorkomt.

Maar goed probeer eens met wat siliconenspray er tussen te spuiten of hij weer gangbaar word
Kan best zijn dat er wat aan aangekoekt vuil zit die het belemmert om geheel terug te gaan
 

leonskoda5e5

Nieuw lid
Top, ga ik doen... Vroeg me af of ik niets kapot maak als ik er wat in spuit als ze open staan, maar zit geen motortje of zo? Ik laat het je weten of het heeft geholpen. Thanks
 

EdK

Forumguru
Zover ik weet werkt het niet elektrisch maar op de waterdruk van de ruitenwisser pomp.
Maar kan het fout hebben hoor !
 

Joti

Senior Member
Juist, en soort veer mechanisme geloof ik.

Doet die van mij ook, heb de functionaliteit uitgezet. Ik was vaak genoeg mijn koplampen. Je kan ook de interval eventueel aanpassen voor hoe vaak ze sproeien bij ruiten wissen. Geloof dat standaard bij de 5e keer is en in te stellen tot 20.
 
Bovenaan Onderaan