Koplampen vaker automagisch sproeien in winter?

hemi24

Forumguru
Omwille van het ruitensproeiervloeistofverbruik heb ik in de winterperiode de ruitenwissers bewust niet in de AUTO stand, wellicht een tip voor enkelen hier..?
 

Joske

Forumguru
@hemi24

idem hier ;)

maar dan nog.. je kan het wel even uitstellen, dat sproeien, maar op den duur heb je zo veel kleine spatjes op je ruit dat je alsnog moet sproeien :)

maar het schilt alleszins !
 

Noord26

Forumguru
Hier staat hij ok niet op de AUTO stand. Dan krijgt je veel te vaak een onnodig wazige strepenbende voor je neus..
 

AndreM

Forumguru
Omwille van het ruitensproeiervloeistofverbruik heb ik in de winterperiode de ruitenwissers bewust niet in de AUTO stand, wellicht een tip voor enkelen hier..?

Nop, ik heb hem ook niet in de auto staan, hij zit. :yeah:
Heb het nog geprobeerd in de "Fiets stand" te zetten, maar dat werkte nie.
 

EdK

Forumguru
Maar goed met lichten aan of bij een nieuwe rit ( opnieuw de wagen gestart ) is de teller voor koplampsproeien weer op nul gereset.
Bij de eerste maal sproeien van de ramen zal hij dus de koplamp meenemen.
Dan is de koplamp sproeier van een teller voorzien ( software ) die na de ingestelde aantal keren ruiten sproeien de koplampen ook weer mee zal pakken.

Bij de Yeti maar neem aan ook bij jou Skoda is die teller ( software ) met VCDS in te stellen, stond bij mij namelijk op 5 en heb hem uiteindelijk naar 15 keer gezet.
Maw moet nu na eerste keer koplamp sproeien weer 14 keer me ramen sproeien voordat de koplamp weer gedaan word.
Bij Yeti is het met VCDS ook uit te zetten en zal deze nooit meer sproeien, met Xenon mag dit niet maar de sproeiers worden op Yeti ook geleverd met Halogeen.....?

En de koplamp sproeiers hebben bij de Yeti een eigen zekering dus die kun je er ook nog uithalen indien dit bij jouw model skoda ook zo is ( RTFM hiervoor ) en je ze geheel uit wil hebben....
 

widojo

Actief lid
Vanmiddag was ik ook weer aan de beurt, gaat inderdaad best snel leeg. Alleen, welke idioot op de ontwerpafdeling heeft bedacht dat de vuldop precies achter de stang van de motorkap moest komen.
 

dirkkroneman

Forumguru
Toen ik de topictitel zag dacht ik: Hmm is dat een nieuwe VAG-COM aanpassing? :tongue:

Ik sproei meestal de eerste keer een halve seconde, en dan nog een keer. Dan heb ik geen "last" van de koplampsproeiers :)
 

hemi24

Forumguru
Die halve seconde sproeien maakt niet meer uit bij de modellen vanaf de O2 facelift en verder, want zodra je de ruitensproeier aanraakt, worden de koplampsproeiers geactiveerd...
 
Bovenaan Onderaan