Koplampen instellen voor Engeland niet full LED matrix

Jan-Tjerk

Nieuw lid
Hallo, weet iemand of, en zo ja, hoe je koplampen kunt instlellen voor links rijden (Engeland)? Ik heb geen full LED matrix koplampen, maar Skoda Crystal lighting. Instructieboekje geeft aan dat het in menu verlichting moet zitten, maar niet bij mij.
 

EdK

Forumguru
Zijn standaard stikkers voor die bv bij een Halfords verkrijgbaar zijn (waren)
En in ANWB winkels zullen ze ook verkrijgbaar zijn
Die plak je op je koplamp zodat je de tegenligger niet stoort met je verkeerde lichtbeeld daar op dat eiland.
Maar goed zelf nooit wat mee gedaan met de koplampen als ik naar UK ga.
Rij daar toch alleen met daglicht en als donker is dan ga ik daar eten of slapen..
Maw bedenk jezelf of je daar met donker op de wegen zal rondrijden ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ben regelmatig, vooral in het pre-DRL-tijdperk, in UK geweest en heb inderdaad altijd die stickers gebruikt bij gebrek aan beter, niet in de laatste plaats omdat ik ook overdag altijd met lichten aan reed. Nadeel van die stickers is, dat ze wel het verblinden van de tegenstanders dempen maar geen extra licht naar de linkerberm sturen. In het donker compenseerde ik dat dan maar met de breedstralers.
 

jongetje

Forumguru
Maar goed zelf nooit wat mee gedaan met de koplampen als ik naar UK ga.
Rij daar toch alleen met daglicht en als donker is dan ga ik daar eten of slapen..
Maw bedenk jezelf of je daar met donker op de wegen zal rondrijden ?
Wat een raar advies. Dus jij rijdt er niet door tunnels, als het regent, mistig is etc.?
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, tunnels zijn nog wel te vermijden in grote delen van Engeland, maar het land staat wel een beetje bekend om mist en regen ja. En als je auto die optie om de verlichting aan te passen niet heeft, een paar van die stickertjes plakken is niet het meeste werk.

IMG_20170719_120236607_HDR-edited.jpg
 

Herre

Senior Member
Ik heb de laatste keer ook gewoon even sticker geplakt ( had toen geen menu optie voor). Kon trouwens nergens purpose made stickers vinden, heb uiteindelijk stukjes zwart ducktape gebruikt. Even beetje googlen en je weet waar te plakken (ongeveer)
 

EdK

Forumguru
Wat een raar advies.
Ik geef geen advies hoor, zeg alleen hoe ik daar rij.
En nog nooit hebben tegenliggers geseind oid

En geef ook aan in een bericht waar ze te verkrijgen zijn
En verder is het aan de bestuurder wat te doen !
 

Canon-Eye

Forumguru
Zijn standaard stikkers voor die bv bij een Halfords verkrijgbaar zijn (waren)
En in ANWB winkels zullen ze ook verkrijgbaar zijn
Bij het verwijderen na gebruik gingen ze altijd kapot; ducttape is wél goed te verwijderen maar dat was destijds nog geen gangbaar product.
Daarom kocht ik de verse stickers doorgaans in de shop aan boord van de ferry.
 

EdK

Forumguru
Voor de engeland rijders
In vele Navigatie units kan in de instellingen ook de Km/pu omgezet worden naar Mijl / pu
En in maxidot is er volgens mij ook de mogelijkheid tot instellen ( ben daar niet 100% zeker van )
Dit rijd ook een stuk relaxter omdat je niet steeds hoeft om te rekenen van mijl naar Km
En het kan je een boel ponden besparen die je anders aan meneer agent aldaar kunt overleggen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nergens voor nodig wat mij betreft - de cruciale snelheiden in Mph zitten gewoon in het hoofd in km/h.
Bijvoorbeeld 30 > 48, 70>112 en nog wel een paar - en verder gewoon 1,6 x wat er op het bord staat.
Niet ingewikkeld voor wie ooit zijn tafels heeft geleerd... ;)
 

ertromp

Forumguru
Wees blij Kanonskogel dat je ze nog zo op een rijtje hebt.
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
 
  • Haha
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Heb een hekel aan de tafels.
Was vroeger strafwerk van onze meester...
En die koekebakker gaf altijd dezelfde als strafwerk, dus ik had een voorrraadje alvast gemaakt.
Is er een klasgenoot die dit ook had gedaan en toen hij ze inleverde vroeg hij aan de leraar of hij terug had van 200 tafels.....

Toen ging het licht branden bij de leraar en was het telkens anders, kon ik me hele voorraad weg gooien......:cry:
 

Arnie

Actief lid
Zou in het infotainment gewoon instelbaar moeten zijn. Bij de mijne (matrix) wel in ieder geval.
Ook mijn vorige Superb met xenon had deze optie.
 
Bovenaan Onderaan