koplampen hoger?

Tees

Donateur
Als je automatische koplamphoogteverstelling (3x de woordwaarde) hebt, dan heb je idd niet zon wieltje in je dashboard, dat doet de wagen zelf voor je. Maar de mechanische afstelling zit er altijd op, die zorgt ervoor dat de basis goed is, waarvandaan de ECU het verder regelt.
 
om hem af te maken; ik heb via de plakband op wand methode zowel de hoogte als de horizontale afstelling eigenlijk compleet overhoop gegooid en heb nu een acceptabele hoeveelheid licht. Toen ik de auto over nam van mijn collega stonden ze dus op de laagst mogelijke stand... vraag me af wie dat zo afgesteld heeft... Aangezien ik vanmiddag voor de bandenwissel bij de dealer was gevraagd naar het nut van de slider in het auto menu. Hun conclusie na onderzoek was dat die stuk is en dat ze dat een andere keer voor me gaan oplossen en hun 2e conclusie was dat ik de lampen keurig binnen de norm had afgesteld, dus ik hoefde vanavond niet opnieuw te beginnen omdat ze ze dus niet naar beneden gedraaid hebben ;)
 

Jjm1970

Nieuw lid
heb dit ook ervaren na update. Stelmoter van de verlichting reageerde helemaal niet. Na dealer bezoek weer opgelost!
 

Canon-Eye

Forumguru
De Scala past dat dus wel automatisch aan :giggle:
Dat doen véél auto's, maar dan wel altijd aan de hand van een basisinstelling. En als dié door welke oorzaak (of monteur) dan ook niet goed staat, zal ook de automatische aanpassing niet tot het juiste gewenste lichtbeeld leiden.
En voor die basisinstelling zitten er dus stelbouten op het lamphuis (meestal witte inbusboutjes, zichtbaar door een gaatje in de afdekplaat boven elke koplamp).
 
Bovenaan Onderaan