Koplamp sproeiers via vdsc uit te schakelen?

ocatavia2015

Actief lid
Gedurende winter loop ik letterlijk "leeg" op ruitensproeier vloeistof. Met name door de sproeiers tbv koplampen...

Iemand enig idee of deze uit te schakelen zijn via vdcs?

Of wordt het de stekker eruit trekken

DeNnZ

Forumguru
Ik heb deztijds bij mn S2 de sproeier interval van mn koplampen van elke 4e keer naar elke 8e keer ingesteld.
Ik vond deze ook veel te vaak mee sproeien (elke 4e keer dus)..

Marcooctavia

Forumguru
Het is met VCDS aan te passen dat hij minder snel aangaat.
Uitschakelen kan ook maar niet aan te raden, omdat als je auto straks naar de apk moet dan moeten ze werken.

Marco.

EdK

Forumguru
omdat als je auto straks naar de apk moet dan moeten ze werken.
Ja misschien met Xeon lampen.
Maar om één of andere duistere reden heb ik ze op de Yeti met halogeen lampen en dan hoef ik ze al niet te hebben en als ik ze uitzet komen ze gewoon de APK door volgens mij

aiva tco adoks

Forumguru
Maar om één of andere duistere reden heb ik ze op de Yeti met halogeen lampen en dan hoef ik ze al niet te hebben en als ik ze uitzet komen ze gewoon de APK door volgens mij

Dan ging ik xenon inbouwen :D

Weet iemand waar je moet wezen in vcds en welke waardes moet je veranderen?

EdK

Forumguru
Dan ging ik xenon inbouwen :D
Tsja maar bij een Yeti van 5 jaar oud ga ik dat niet meer doen.
Helemaal niet omdat ik me aan het oriënteren ben voor een Fab of Spaceback.
Maar goed die website van Skoda NL is momenteel ruk om wat samen te stellen.....
Momenteel maar één model Rapid Spaceback ????

Marcooctavia

Forumguru

Of het nu xenon of halogeen is als er een sproeier op de auto zit moet deze werken tijdens apk.
Als de garage daar niet naar kijkt heb je geluk.

Marco.

Canon-Eye

Forumguru
Zou het mogelijk zijn om de draad vanaf zekering 31 naar de koplampsproeiers via een eigen schakelaar te leiden, zodat je in voorkomend geval zelf kunt kiezen om de koplampsproeiers weer tijdelijk aan te zetten?
Best of both worlds...

Frup

Forumguru
Zit er niet meer op zekering 31?
Volgens mijn Yeti boekje is 31 alleen voor de koplampsproeiers. Ik haal af en toe na het tanken wel een wisser over de lampen (ordinaire halogeen). Hoewel de wipschakelaar me ook een praktische oplossing lijkt. Het scheelt i.i.g. een hoop ruitensproeier vloeistof. Wie gaat de schakelaar proberen?

Laatst bewerkt:

Spinal

Forumguru
Ik heb ze via VCDS uit gezet. Om de simpele reden dat iedere keer mijn hele voorkant en zijkant tot aan het begin van de voordeuren onder de ruitenvloeistof zat. Had ik net mooi de auto gewassen, sproei ik een keer met de ruitenwissers en en ik kon hem weer afspoelen. Dat was ik al snel beu, voor de APK zet ik het wel even terug, het is maar 1 vinkje wat je moet aanvinken.
De optie van de zekering verwijderen of mbv een schakelaar is echter ook handig, hoef ik niet met de laptop naar de auto te lopen.

Frup

Forumguru
Ik heb ze via VCDS uit gezet. Om de simpele reden dat iedere keer mijn hele voorkant en zijkant tot aan het begin van de voordeuren onder de ruitenvloeistof zat. Had ik net mooi de auto gewassen, sproei ik een keer met de ruitenwissers en en ik kon hem weer afspoelen. Dat was ik al snel beu, voor de APK zet ik het wel even terug, het is maar 1 vinkje wat je moet aanvinken.
De optie van de zekering verwijderen of mbv een schakelaar is echter ook handig, hoef ik niet met de laptop naar de auto te lopen.
Ik heb halogeen lampen. Met de APK geen problemen gehad.
Sterker nog: ik heb de dealer verteld dat ik om die reden de zekering er uit heb gehaald. Zodat ze er niet per ongeluk een nieuwe zekering in gingen zetten om de sproeier te 'repareren'. Dat was geen probleem.

Rallye

Forumguru
Ik blijf het toch een beetje gezeur vinden.... Ruitensproeiervloeistof kost je de kop toch niet? En "als ik sproei wordt mijn auto nat". Tja.
En zeker bij xenonlicht is het ook gewoon de veiligheid van anderen dat je lampen schoon zijn.

Bovenaan Onderaan