Koplamp sproeier

rupo

Lid
Kan iemand uitleggen waar in de prrogrammatuur de dealer de sproeiinterval van de koplampspoeiers kan aanpassen?

Of, waar ik de (aansturing van de) pomp kan vinden, mi. lost het losnemen van het stekkertje het frequent onder kliederen van de motorkap ook wel op.

g,Ruud

ps Moderator, Ik weet dat er ergens een discussie over moet lopen. Ik kan hem niet (meer) vinden, dus verplaats dit bericht gerust.
 

Rosinfield

† In Memoriam
wat je ook kunt doen, zeker als je zo weinig sproeit als ik, is het licht even uitzetten tijdens het sproeien. Dan doen ze ook niet mee. Ik vind het ook een volkomen nutteloze gadget en zelfs storend, te meer daar ze als het vriest soms naar buiten blijven staan. Van mij had het helemaal niet gehoeven als onderdeel van de standaard uitrusting. Ik denk dan, doe het als optie en zet er standaard een CC in.
 
Kan me alleen maar aansluiten bij de vorige spreker. Leuk spul, maar voor wie? In ieder geval als je ordinaire halo-verlichting hebt...

De aansturing van de pomp ook nog niet spontaan tegengekomen. Ook de garage heeft er naar gezocht maar kon het even niet vinden. De work-around van het licht uitzetten kan overdag misschien nog wel, maar 's avonds wil ik dat gewoon niet doen. Het schijnt wel dat je het kunt instellen, maar ik heb het nog niet gevonden (en er eerlijk gezegd zelf ook nog niet echt naar gezocht)..

It's a feature, not a bug...
 

Ronnie

Forumguru
Even het schema opgezocht: Pin 40 uit de 52 polige stekker (zwart/witte draad) van het boordelectronica stuurapp. verwijderen,(dit is de aansturing van het koplampsproeierrelais) of Rood/witte draad van de pomp verwijderen, maar misschien de eenvoudigste oplossing lijkt me het verwijderen van de pompzekering, ik kan alleen niet zien of de ruitensproeier er ook bij opzit.
Zekering no. 31 in box C.
 

rupo

Lid
Zekering zou idd helemaal handig zijn!
Of het relais verwijderen, als dit een goed toegankelijk steekrelais is, is dit ook niet te veel werk.
Maar, goed weer is idd wel lekker voor dergelijke 'avonturen' ;)
g,Ruud
 
Zekering eruit werkt inderdaad.. Wel een hele simpele en effectieve oplossing voor de halogeengebruikers onder ons, al bijna niet meer van deze tijd;)...
 

Monteurtje

Forumguru
Zekering eruit trekken is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, als je helemaal geen koplampsproeier wil hebben. Maar kan ook anders. Je kunt de interval aanpassen van 0 of 1 tot 255. Dat kan met de testkast. De dealer.
 
Ok, maar over welke adres en module/ optie hebben we het dan over? Scheelt een boel zoekwerk;) Is dan namelijk wel de koninklijke weg..
 

Monteurtje

Forumguru
Er zal ook wel een aanpassingskanaal zijn maar die weet ik niet uit mijn hoofd. Als je tegen de dealer zegt dat ze, interactieve functies moeten opstarten, dan naar het boordnetregelapperaat, BCM, vervolgens functie of aanpassing en dan staat het er wel ergens tussen. Maar dat weten zij vast ook wel. In de testkast heet dat volgens mij iets van KRI aanpassen.
 

Multi1100

Actief lid
Zekering eruit trekken is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, als je helemaal geen koplampsproeier wil hebben. Maar kan ook anders. Je kunt de interval aanpassen van 0 of 1 tot 255. Dat kan met de testkast. De dealer.



Alleen met normale koplampen heb ik van mijn dealer begrepen..niet met vison (meedraaiende) koplampen. Er is volgens zeggen ook nog met PON over gebeld
 

Erkens

Lid
Zekering eruit trekken is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, als je helemaal geen koplampsproeier wil hebben. Maar kan ook anders. Je kunt de interval aanpassen van 0 of 1 tot 255. Dat kan met de testkast. De dealer.
Ja, de interval, maar dan nog blijft hij de eerste keer altijd sproeien. Standaard stond de interval op 5, de dealer heeft dit voor mij aangepast naar 10, wat dus betekend dat hij elke 11de keer sproeit en de eerste keer.
 
Weet jij dan welk kanaal je daarvoor gebruikt heb. Ik heb het vermoeden dat het kanaal 26 is, maar daar heb ik geen beschrijving bij...
 

adjego

Actief lid
Was geen kanaal, was in STG-09 en dan coding. Ik heb gewoon ingesteld dat ik geen koplampsproeiers heb.
 
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid die dan (niet meer) werkt.. Ik had meer de kanalen in gedachten om het aantal keren in te stellen tussen het sproeien. Dit maar even als workaround;)
 
Bovenaan Onderaan