Kop staart A6 12 oktober 2015

Philos

Actief lid
En toen had de CitiGo van mijn vrouw pijnlijke billen. IMG_20151012_072950.jpg IMG_20151012_073003.jpg
Gelukkig zijn alle 3 de bestuurders er zonder problemen vanaf gekomen. Mijn vrouw stond stil, en heeft dus alleen aan de achterzijde schade. Hopelijk is de auto donderdag of vrijdag alweer klaar.
Toch zo'n 2500 euro schade, maar beter als de middelste en achterste die weggesleept moesten worden en waarschinlijk beide afgeschreven zijn.

In de ochtendspits gisteren, resulterend op meer als 100 minuten vertraging op de a6.

Spierings

Forumguru
Balen.... Dat hij maar snel gemaakt wordt.
Als je lichamelijk maar niks hebt..

Maar gelukkig zit je als voorste auto altijd goed als het over de verzekering gaat....

Pendragon

Donateur
Zucht..... Mooi dat ze niks hebben maar weer een duidelijk geval van geen afstand houden. Ik zie dit dagelijks op de A6 en A1 en haast elke dag in het raak met als gevolg lange files. Ik ben dan ook groot voorstander van straffen wanneer overduidelijk schuld bewezen kan worden, anders leren mensen nooit.

Cordoba

Forumguru
Beterschap voor de Citigo en de vrouw.:bloemen:

@Pendragon Blijkbaar een vergelijkbare situatie als begin 80-er jaren op de A4 tussen Leiden en Schiphol, tot daar voorjaar '84 een aantal flinke kettingbotsingen zijn gebeurd, en vrij kort daarna zijn de ergste knelpunten aangepakt om het verkeer meer door te laten stromen.

1984, 11 april Leiderdorp – A4, 7 doden, 30 gewonden

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Zucht..... Mooi dat ze niks hebben maar weer een duidelijk geval van geen afstand houden. Ik zie dit dagelijks op de A6 en A1 en haast elke dag in het raak met als gevolg lange files. Ik ben dan ook groot voorstander van straffen wanneer overduidelijk schuld bewezen kan worden, anders leren mensen nooit.
Denk dat in de spits 99% op de linker baan te dicht op zijn voorganger zit....
Het is eerder de gedachte van als ik laat rem en dichtbij kom gaan ze wel opzij.....

Dat zijn de veroorzakers welke een domino effect veroorzaken en dan is er altijd wel een die niet oplet en te laat remt..

Was een paar jaar geleden de middelste.
De achterste auto kwam zo hard aan dat ik toen ik hem aan zag komen ook later ging remmen met als gevolg 3 auto's in elkaar en veel ellende.. Volgende keer ga ik gewoon vol in de remmen zodat ik de voorste ben ;)

Dat scheelt veel telefoontjes, hoop ellende en een half jaar op je geld wachten voordat je in je gelijk gesteld wordt......:thumbsdown:

Philos

Actief lid
een duidelijk geval van geen afstand houden. Ik zie dit dagelijks op de A6 en A1 en haast elke dag in het raak met als gevolg lange files.

Mooi dat je dat kan zien, maar helaas gaat dat hier niet op :deuk:

De voorste 2 stonden stil, toen achter de 2e auto een auto naar de linkerbaan ging (het begon daar terijden) is de 3e auto achterin gevlogen en de voorganger op mijn vrouw geduwd.
Er is dus door 1 iemand niet geremd, de rest stond stil....

Cordoba

Forumguru
... Volgende keer ga ik gewoon vol in de remmen zodat ik de voorste ben ;)

Dat scheelt veel telefoontjes, hoop ellende en een half jaar op je geld wachten voordat je in je gelijk gesteld wordt......:thumbsdown:

Droom verder. Zo'n 35 jaar terug gehad, bij een rondweg: ik rij op de linkerbaan en zie dat het verkeer voor mij stilstaat voor het stoplicht, ik laat mijn gas los, en tik even mijn remmen aan, om de auto's achter mij te attenderen op het verminderen van snelheid (ik reed diesel, dus remt wat harder op de motor). Ik werd geraakt op het moment dat ik nog 2-3 meter ruimte voor me had (stond vrijwel stil), en had geluk dat de auto voor mij net op tijd begon te rijden (stoplicht was ondertussen groen) anders had ik voor ook schade gehad. Vervolgens maandenlang gekibbel tussen de verzekeringsmaatschappijen van de auto's achter mij, of de 1e nu achterop mij was gereden en de ander daarop geklapt was, of dat de achterste alles had opgedrukt.

Spierings

Forumguru
Droom verder. Zo'n 35 jaar terug gehad, bij een rondweg: ik rij op de linkerbaan en zie dat het verkeer voor mij stilstaat voor het stoplicht, ik laat mijn gas los, en tik even mijn remmen aan, om de auto's achter mij te attenderen op het verminderen van snelheid (ik reed diesel, dus remt wat harder op de motor). Ik werd geraakt op het moment dat ik nog 2-3 meter ruimte voor me had (stond vrijwel stil), en had geluk dat de auto voor mij net op tijd begon te rijden (stoplicht was ondertussen groen) anders had ik voor ook schade gehad. Vervolgens maandenlang gekibbel tussen de verzekeringsmaatschappijen van de auto's achter mij, of de 1e nu achterop mij was gereden en de ander daarop geklapt was, of dat de achterste alles had opgedrukt.
Maar als voorste sta je wel het meeste in je recht en is de schuldige achter je. Daar is meestal geen discussie over mogelijk .

Als middelste moet je je gelijk maar zien te krijgen, het gekibbel waar je het over had, is toch erger als je daar zelf onderdeel van bent. Ben zelfs door de werkgever van de voorste auto aansprakelijk gesteld.. Ook nogmaals nadat ik na een half jaar als onschuldige werd bestempeld.. Dit terwijl het allemaal erg duidelijk was en alle bestuurders verklaard hadden dat de achterste de doordouwer was..

Snap dat het als voorste "pechvogel" auto ook frustrerend kan zijn, maar als "schuldig" indien anders bewezen middelste auto is het toch nog wat erger.....

Als ik dan door wat harder te remmen de pechvogel kan zijn ipv schuldige, doe ik dat maar al te graag.. Heb liever een mindere droom dan een nachtmerrie ;)
Nu heeft het toevallig na al die tijd toch goed uitgepakt maar het had mij ook een flinke deuk in mijn no claim kunnen kosten..

Laatst bewerkt:

MacRembrandt

Forumguru
Dashcam kopen.
Heb je, ook als er iemand achterop knalt, bewijzen.
En altijd het vakje "stond stil" aanvinken op het formulier.

Dit gebeurde mij gisteren:
image.jpeg

Op de dashcam is duidelijk zichtbaar en hoorbaar dat ik volledig stilstond toen de klap kwam.

(Alles goed afgelopen trouwens)

@Philos, succes met de afhandeling. Altijd vervelend, ook al ben je niet schuldig.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben dan ook groot voorstander van straffen wanneer overduidelijk schuld bewezen kan worden
Ik ook. Maar de crux zit 'm in het "(overduidelijk) bewezen": aannemelijk maken dat je door een achterligger op je voorligger geschoven bent is nog niet zo simpel. Vooral als er toevallig geen vrachtwagen tussen de achterliggers zit - die krijgen nogal makkelijk de schuld van alles...
Maar twijfel zaaien aan je schuld lukt op die manier vaak wel en dán is het niet wettig en overtuigend bewezen.:pardon:

Bovenaan Onderaan