Koni FSD set met welke veren?

Flying Puke

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben van plan de originele schokbrekers uit mijn Supi (2005, 1.9TDI 96kW TT 200d KM) te vervangen door een Koni FSD set. Heb begrepen dat ik dan ook maar beter mijn veren kan vervangen als ik toch bezig ben. Ik woon in een wijk met meer drempels dan glad asfalt (dat kan nooit goed wezen voor je schokbrekers met 1500 kg auto) en heb het idee dat de huidige dweilerige wegligging op de snelweg komt door (redelijk ver) versleten schokdempers. Sporing etc al na laten kijken, is niets mis mee.
Heb geen idee wat voor veren eronder moeten. Origineel of 'imitatie' (als dit tenminste beter is). Wil wel graag het huidige comfort behouden (ietsjes straffer mag wel).
Iemand enig idee en/of ervaring met een fijne combinatie van FSD en veren?
 

Noord26

Forumguru
Schijnbaar moet je niet teveel willen verlagen als je FSD's wilt. Ik hoor goede verhalen over Eibach veren icm de FSD's. Ietjes lager, niet te laag en toch zeer comfortabel.
 

Antera

Donateur
Ik raaad je eibach aan dit monteer ik vaker in deze combi en rijd heerlijk. Dit is echt een aanrader. Mocht je prijzen willen dan hoor ik het wel
 

jos_br

Actief lid
Verlagen met de FSD ( ik vind de demper niet geweldig) zou ik nooit doen. Heb het hier geprobeert, vond het echt niets.

Jos.
 

Antera

Donateur
er zijn tal van mogelijkheden en noord kan je veel prijzen geven voor je en eventueel ook monteren. ik denk dat Jos bedoeld dat de dempers aan de softe kant zijn en niet echt voor meer sportieve wegligging zorgen
 

Noord26

Forumguru
Als iemand een demper 'niet geweldig' vind zegt dat natuurlijk niets over waarom niet. Dat zou ik graag horen namelijk.

@ Antera, een prijs afgeven voor een setje FSD's icm Eibach (Pro) is altijd goed hoor. Vind dat het verlaagde onderstel snel op de dempers slaat voordat de vering echt zijn werk kan doen. Vooral over korte hobbels merk je het duidelijk. Na montage is goed uitlijnen ook een must neem ik aan?
 

Antera

Donateur
Weet je dat je dan beter een compleet sportonderstel kan nemen ipv losse dempers met losse veren. Dit drijft namelijk de prijs aanzienlijk op.

Een setje FSD met eibach veren 30/30 komt in totaal op € 760 excl montage

Wil je een mooi sportonderstel van KW 35/35 en rijd super dan ben je kwijt € 449 excl montage

montage kan ik regelen eventueel in de werkplaats in dongen
 

Flying Puke

Nieuw lid
@Antera Ik had inderdaad ook al naar Eibach gekeken maar wil(de) eigenlijk niet verder gaan dan 20 mm verlaging i.v.m. met de dan verminderde werking van de FSD dempers.
@Antera & Noord En wat kost deze de combi (FSD met Eibachs) dan incl. montage en 4-wiel-uitlijning (mag ook PM'etje)

Is het overigens niet zo dat de Elegance, de 2.8 V6 benzine en de 2.5 TDI standaard een verlaging van 20 mm (lees sportonderstel) hebben? Kan ik misschien ook wel de standaard originele veren van een dergelijk type/uitvoering (laten) monteren.
Heb ook begrepen dat verlaging niet echt goed is voor de rest van je wielophanging (versnelde slijtage van fusee's, homokineten, etc), hoewel ik me voor kan stellen dat er bij 20 mm verlaging niet zo heel veel veranderd aan wielvlucht, askanteling en toe/uitspoor.

Verder (nog) niemand van de andere Skodarijders (o.a. O1 en O2) ervaring met FSD's i.c.m. welke veren dan ook?
 

Antera

Donateur
als je 2 berichten terug kijkt staan er prijzen. uitlijnen kan ik helaas niet omdat deze apparatuur iets te duur is voor zo nu en dan te gebruiken
 

___JC___

Forumguru
Ik heb Eiback veren met 3cm verlaging in combinatie met Koni FSD. Bevalt nog steeds erg goed. Hij ligt lager (en dus mooier) en rijdt sportiever zonder echt oncomfortabel te zijn.
 
Bovenaan Onderaan