kofferruimte netjes maken

mennor

Forumguru
In de S2 combi had ik in de kofferbak, aan de beide zijkanten achter de wielkasten, uitneembare panelen zitten waarachter ik een hoop losse spulletjes kwijt kon. EHBO-trommel, een paar poetsdoeken, wc-rol, extra veiligheidsvestjes, gevarendriehoek, motorolie, een fles water, je kent 't wel. Ongemerkt een hele hoop dingen (ik stond er echt van te kijken toen ik de S2 leeghaalde bij het inruilen van de auto).
Nu in de O4 combi (first edition, 2020) heb ik nog steeds die losse spulletjes, en ook mooie ruimte achter de wielkasten, maar niet meer van die uitneembare panelen. Dus nu steeds een boodschappenkrat met dat spul achterin, anders stuitert de hele boel los door de kofferbak. Het werkt, maar dat krat staat me toch vaak in de weg en die ruimtes opzij blijven meestal ongebruikt.

Weet iemand of er voor de O4 combi zulke panelen te koop zijn, of tassen die mooi gecontramald zijn op die zijruimtes?
Dan kan dat kleine spul weer waar ik het graag hebben wil en heb ik weer een mooie rechthoekige kofferbak die ik efficiënt vol kan stapelen als het nodig is en die de rest van de tijd lekker opgeruimd leeg is.
(D'r zijn ergere dingen, ik weet het)

Canon-Eye

Forumguru
In de Fabia2C en nu in de Leon had/heb ik ze ook (gewoon bij de dealer vandaan), is ideaal. Het zou me een beetje verbazen als dit ineens niet meer te vinden zou zijn - maar mocht dat zo zijn, dan wordt het knutselen. Bv. een kartonnen mal maken en op basis daarvan iets figuurzagen dat met zelfklevende klittenband of zo aan de bekleding wordt vastgezet?

Okkie73

Senior Member
Verhoogde laadvloer? Wellicht kun je die separaat bestellen? Kan een hoop spul onder kan ik je vertellen.

Canon-Eye

Forumguru
Maar dat kost ook een hoop hoogte (waar ik wel blij mee ben), terwijl die ruimte eronder in de meeste gevallen lang niet over de hele oppervlakte vol zal liggen. Dus feitelijk lever je nuttige ruimte in...

Captain Hook

Forumguru
En van die kofferbak organizers? Is dat niks?
Zoiets bijvoorbeeld:
71EDW1jF2sL._AC_SL1500_.jpg

Of zoiets:

71DOUYDnb8L._AC_SL1500_.jpg

De keuze is reuze!

Canon-Eye

Forumguru
Heb ik nog eentje van in de garage liggen. Werkt op zich wel, maar staat soms ook in de weg - het voordeel van die schotjes is dat ze die rare hoeken achter de wielkasten tot bergruimte maken waar je makkelijk spullen kunt opbergen en de rechthoek van de kofferbak zelf vrij laten. Daarom gebruik ik 'm allang niet meer.
Ik heb in die 2 zijvakken allerlei klein spul zoals werkhandschoenen, sjorbanden, reservelampjes, een opvouwparaplu, een werklamp die onder het rijden wordt bijgeladen, een opgerold regenjack, een verbanddoos, reserve ruitesproeiervloeistof, en wat poetslappen die mede dienen om de boel rammelvrij te houden.

mennor

Forumguru
Ja dat dus. De rechthoek netjes voor bagage, en de ruimte achter de wielkasten voor dat losse grut.
Dubbele bodem heb ik en inderdaad, die is veel groter dan je zou willen.
Organizer 0.1 heb ik: mijn boodschappenkrat. Heeft geen upgrade nodig
Ik zoek passende tassen maar liever nog schotjes zoals ik ze in de S2 had. Zelf wat knutselen wordt de uitweg als ik niks vind. Of een tip krijg. Iemand?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Even voor de zekerheid, bedoel je deze schotten? Knipsel.PNG

Die zijn er dus, ik dacht dat ze in elke Octavia zaten.

Canon-Eye

Forumguru
Inderdaad. En als het goed is, zitten de achterste sjorogen (om een net aan vast te haken, of een sjorband doorheen te halen) er net boven. Althans, zo ben ik het gewend bij mijn vorige en huidige auto.

mennor

Forumguru
Die heb ik (iets ander model, maar dat doet er niet toe). Wat ik zoek zijn schotjes of paneeltjes die die ruimtes helemaal dicht maken. Of tassen die die ruimtes netjes opvullen.
Je kan die ruimtes wel vol stouwen met losse spullen, maar die rollen in de eerste bocht weer los door de kofferbak.

Bovenaan Onderaan