Kofferbakklep gaat spontaan open .

Ik ben al oude topics tegengekomen over dit onderwerp maar ik ben benieuwd of dit probleem nog steeds voorkomt bij de nieuwe auto's
Onze kodiaq is uit bouwjaar 2022 en we hebben nu al 4 keer gehad dat de kofferbakklep open stond ondanks dat de auto op slot stond.
Op het moment dat dit gebeurd staat hij netjes geparkeerd voor de deur en de sleutels liggen opgeborgen in de kast .
Dus mocht iemand nog weten wat vroeger het probleem was dan hoor ik dit graag voordat ik langs de garage rij.
 

Japanese Power

Donateur
Gevalletje van misschien toch even klemgezeten in de broekzak of een kleine aap in huis. Ik heb het zelf te vaak meegemaakt dat m'n klep openstond op de oprit bij m'n Kodiaq. Altijd te herleiden naar de sleutel die in m'n broekzak zat of junior die een van de 2 sleutels te pakken had en vrolijk alle knoppen indrukte.

En als dat laatste gebeurt gaat alles weer op slot behalve de klep...
Die kun je op grotere afstand openen maar niet op grotere afstand sluiten vanwege veiligheids redenen.
 
Dank je wel voor de reactie maar dit is niet het geval. Kleine of grote apen heb ik niet meer rondlopen want die zijn al heel lang het huis uit. Elke keer als het gebeurd dan ligt de sleutel onberoerd in de kast waar hij altijd aanwezig is en hij zit op dat moment niet in een broekzak.
 

Japanese Power

Donateur
Mmm, blijft vreemd dan...
Ik mis de elektrische klep wel op m'n huidige Enyaq maar heb dit probleem niet meer gelukt, gebeurde bij mij beetje te vaak.
 

SuperBeeb

Forumguru
Wellicht de ab van een andere auto in de buurt die op dezelfde frequentie uitzendt? Al lijkt me dat met alle beveiligingen niet erg waarschijnlijk.
 
Daar heb ik nog niet aan gedacht. De buurman iets verder op in de straat heeft ook een kodiaq. Zal eens vragen of hij zijn klep een paar keer open en dicht doet en kijken of zijn bediening bij onze wagen iets doet.
Zijn auto is 2 jaar oud dus je weet maar nooit met de afstand bedieningen van tegenwoordig
 
hallo Hemi24
Ja achteraf voordat de auto werd afgeleverd is er een trekhaak ( wegklapbaar) door de dealer ingebouwd.
 

Roronoa

Actief lid
Heb je een voetsensor? Wie weet pikt uw auto de zender van je sleutel en loopt een kat onder je auto heen en gaat die koffer open? Normaal moet je daarvoor heel dicht bij staan... is maar een gedacht.
 

hemi24

Forumguru
Ik had altijd begrepen dat een wegklapbare trekhaak en een voetsensor voor de achterklep niet samen gingen..?

Wellicht iets wat de dealer over het hoofd heeft gezien bij de montage achteraf? (als deze optie aanwezig is op deze wagen...)
 
Ik zal vanmiddag even kijken of wij een voetsensor hebben. Klinkt misschien gek maar ik zou het echt niet weten of deze optie erop zit.
Maar wel vast bedankt met het meedenken
 

ena

Forumguru
Ik had altijd begrepen dat een wegklapbare trekhaak en een voetsensor voor de achterklep niet samen gingen..?

Wellicht iets wat de dealer over het hoofd heeft gezien bij de montage achteraf? (als deze optie aanwezig is op deze wagen...)
Die gaan wel samen hoor...
 

ena

Forumguru
Ik heb zelf afgelopen weekend hetzelfde voor gehad. Het waren niet de apen, maar ik kan niet uitsluiten dat het niet per ongeluk de sleutel was die in mijn broekzak lag. Inderdaad is het vervelend dat je dan wel naar buiten moet om hem weer te sluiten omdat dat alleen van heel dichtbij kan...
 
Heb nu gekeken maar we hebben geen voetsensor Dus wordt vervolgt mocht hij weer een paar keer open gaan dan gaat hij naar de dealer mogen ze gaan zoeken wat er is.
 

hemi24

Forumguru
Zou ook handig zijn om te weten of hij stil open gaat of met de pieptoon; dan weet je of het uit de kofferklepbediening zelf komt of vanuit een ontgrendeling op afstand.
 

Gun

Lid
Ik had daf Ook een paar Aal gehad. Ben je er nog achtergekomen war het probleem is of was?
 

Gun

Lid
Apart, bij mij ook een paar maal precies hetzelfde en daarna niet meer. Kijk nog wel altijd voor het slapengaan of de klep dicht zit
bedankt voor je reactie
 
Bovenaan Onderaan