Kofferbak1

Mijn vraag is wat vinden jullie van de kofferbak van citigo met namen de bekleding ik vind hem nogal kaal en denk dat de lak gauw beschadigd wordt door bagage koffers, bierkratjes ect.

Ik heb hem bekleed met zwarte dreummatjes om beschadiging te voorkomen deze zijn aan de anderkant zelfklevend.
 

CDO

Forumguru
Tsja, Golf1, Golf 2 hadden het. Mijn oude Polo6N en mijn huidige Golf4 cabrio ook, misschien zijn we misschien inmiddels iets te (ver)gewend aan luxe. Het blijft natuurlijk een auto die bewust heel laag in de markt gezet wordt en ondanks dat veel beter rijdt en aanvoelt (samen met de Mii en UP) dan de concurrentie. Het moet ergens vandaan komen....

Het zou mij niet storen
 

CDO

Forumguru
je zou eens kunnen kijken bij een bedrijfswagenombouwer. Die mensen hebben van dat mooie goed vervormbare en goed te plakken tapijt waarmee ze laadruimtes bekleden. Ook perfect voor de kale delen in de kofferbak.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb zelf de rubbere/kunstof kofferbak schaal voor een paar euro bij de dealer gehaalt
 

EdK

Forumguru
voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten noemt men dit soort opmerkingen ook wel.

Met alle respect , maar de mens verwacht voor de prijs van een Citigo de luxe van een Superb.
Wel misschien ff doorsparen en dan gaat de kofferbak ook elektrisch open, ook een minpuntje bij de citigo !!? :worshippy:
 

Hetzer

Forumguru
Ik sanp wel wat je bedoelt Piet..
Jij doelt op de zijkanten, van de bagage ruimte, deze is bij grotere en duurdere modellen ook (oa.bij de Fabia) beschermt met plastic.
Dit ben ik echter in de ""stadauto" klasse nog niet tegen gekomen, dus ook niet bij de concurrentie.
En idd de lage instap prijs van deze auto's moet ergens vandaan komen.
 
Ik heb me er nog niet druk om kunnen maken. Door het vervoeren van bijvoorbeeld stalen jerrycans heb ik al wat krasjes in de kofferruimte.. Een auto blijft een gebruiksvoorwerk toch? Ik irriteer me eerder aan de enorme tildrempel.
 

Cordoba

Forumguru
De tildrempel kun je wat aan doen door de kofferbakverhoging er in te zetten, als ik het goed begrijp heeft Hetzer dat ook gedaan, en deze is in elk geval voor de Mii en de Up! gewoon beschikbaar bij de dealer, dus als ie niet bij Skoda zelf te koop is even naar VW of Seat-dealer.
 
Wij hebben wel de dubbele bodemplaat besteld, maar willen ook de kofferruimte (wielkasten etc) nog bekleden.
Tegen beschadiging en volgens mij scheelt het ook nog in geluid ?!
Iemand nog aanvullende suggesties ?
 

Lexris

Lid
Ik heb nu sinds 1 november een Citigo en heb deze gelijk laten leveren met de verhoogde laadvloer. Ik vind dit ideaal. Je kan onder de laadvloer verschillende zaken leggen, die je nietr dagelijks nodig hebt en als je de leuning plat legt heb je een mooie vlakke laadvloer. Tevens is hiermee enigszins de hoge tildrempel wat gemakkelijker, daar de binnenvloer hoger ligt
 

Canon-Eye

Forumguru
De tildrempel kun je wat aan doen door de kofferbakverhoging er in te zetten.
Moet je nog steeds naar dezelfde hoogte tillen om eroverheen te komen.
Als je wat klein van stuk bent, kan dat voor grote zware boodschappentassen net op of over het randje van "boven je macht" zijn...
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Verhaal om er in te zetten klopt, hoewel het ook makkelijker is als je klein bent: je hoeft het niet meer over de achterdorpel te laten zakken. Bij het 'lossen' van de kofferbak, heb je het voordeel dat je niet eerst boven de drempel moet tillen, dus net los van de bodem en dan naar achteren is genoeg.
 

Canon-Eye

Forumguru
je hoeft het niet meer over de achterdorpel te laten zakken
De zwaartekracht helpt je bij dat traject, dus da's niet zo'n punt...

En voor het overige ben ik niet zo gecharmeerd van dubbele kofferbakbodems in het algemeen. Heb het ooit korte tijd gehad en er vervolgens uitgegooid omdat-ie me vaker in de weg zat dan dat ik er gemak van had.
Trouwens, mijn Jumbo- en Gamma-tassen blijven niet aan die simply clevere tassenhaken hangen als ik ze niet op de echte bodem zet.
 
Mijn vraag is wat vinden jullie van de kofferbak van citigo met namen de bekleding ik vind hem nogal kaal en denk dat de lak gauw beschadigd wordt door bagage koffers, bierkratjes ect.

Ik heb hem bekleed met zwarte dreummatjes om beschadiging te voorkomen deze zijn aan de anderkant zelfklevend.

Welke " dreummatjes" bedoel je en waar te koop ? Evtl. via pb...
 
Bovenaan Onderaan