Kofferbak volledig ontgrendelen met VAGCOM

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijntjeTDI

Actief lid
Hallo mensen,

ik had een vraag: als ik bij mij de kofferbakontgrendeling op de AB ingedrukt houd ontgrendeld hij volledig en kan hem zo opendoen.

Bij mijn schoonvader moet je hierna nog de greep van de kofferbak indrukken om hetzelfde effect te krijgen, nu zou hij dit ook wel willen.

Mijn vraag is dus: weet iemand welke bit/byte aangepast dient te worden met Vagcom.

Voor alle duidelijkheid het is een hatchback uit 2007 1.6 FSI

Alvast bedankt mensen!

Als ik de kofferbak van m'n O2 FL ontgrendel met de afstandsbediening moet ik inderdaad nog de knop indrukken om hem volledig te kunnen openen, precies hetzelfde als bij m'n vorige O2.

Ik denk eerder dat er iets mis is met de vergrendeling van de O2 van je schoonvader.

MarijntjeTDI

Actief lid
Nou, hij heeft de auto nieuw gekocht en dat heeft hij schijnbaar nooit gedaan(in 1 keer ontgrendelen) Ik zeg niet dat het niet al kapot was maar denk dat het met een instelling te maken heeft...

Kofferbak heeft ook 2 ontgrendelingsmotoren/standen als ik mij niet vergis unlock en release.

Ik heb m'n auto eens getest in moet dus toegeven dat m'n vorige post fout is, als ik de kofferbak open met de afstandsbediening kan ik hem wel openen zonden nog een keer de knop bij de kentekenplaat in te moeten drukken, bij m'n vorige O2 Sedan was dit niet zo daar moest ik die knop wel indrukken.

MarijntjeTDI

Actief lid
Zal zodra ik gelegenheid heb ff kijken, maar stond in de categorie centr elec 09, en dan rear lid.... heb op dit moment mijn schoonvaders auto niet dus zal later nog proberen te kijken voor de exacte gegevens.

yprgwt

Lid
Heeft het niet te maken met het opslot zijn van de auto?
Als de auto op slot is dan is lang indrukken release, als de auto van slot is dan unlock. Dit is bij mij in ieder geval zo standaard af fabriek.

remcee

Lid
Is de codering al bekend voor het volledig openen van de kofferklep? Gaat de klep dan ook letterlijk open? (oftewel: Klapt de klep omhoog)?

MarijntjeTDI

Actief lid
Nee, de koffer gaat dan niet omhoog. Is alleen volledig ontgrendeld. Wellicht met wat veren etc. dat je dat voor elkaar kunt krijgen. Heb de auto hier helaas nog niet gehad voor de codering.....

@ Remcee,

Klep gaat niet automatisch open maar kijk ook eens in dit draadje.

Gaat weliswaar over Fabia maar misschien een idee...:winkie:

Grtz,
Jurgen

MarijntjeTDI

Actief lid
Ís wel interessant dat automatisch omhoog gaan, heeft iemand daar toevallig de onderdeelnummers van? Of is het de enige verschil de toevoeging 'C'

Newbee

Actief lid
Ben ook wel geinteresseerd in de automatische opening van de kofferklep. Hier heb ik een voorbeeld op youtube gevonden. Ziet er goed uit!
http://www.youtube.com/watch?v=EIOVhZ2tgJQ&NR=1

Heb net ook gereageerd in het draadje bij de O2. Daar loopt een discussie over hulpveren die je over de gasdemperstang heen moet schuiven. Deze zorgen voor het extra duwtje onderin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan