Kofferbak probleem hulp gevraagd aub.

Hank.bbg

Actief lid
Goedemorgen,

Sluit me even aan bij het gesprek, ook al een week of twee dezelfde symptomen als hierboven besproken.
Gisteren even bij @ertromp langs geweest en de Skoda uitgelezen!! Stelmotor 1 defect, met bijbehorende melding.
Alleen doet hij bij mij nu niks meer.......zucht. Daar heb ik geen combi voor.

@error404 bij mij is het op dezelfde manier begonnen, dus hou je hart maar vast!!

@duiveltje had de dealer wel een goed gevoel bij een eventuele slagen van een coulance regeling?

duiveltje

Forumguru
nee de dealer gaf geen goed gevoel.. ze zouden kunnen kijken of het onder coulance viel, daarvoor moest ik eerst de boel laten uitlezen en laten monteren.... ja ja en dan achteraf zeggen.. sorry meneer

zelfde verhaal bij pon.

SuperBeeb

Forumguru
Andere dealer zoeken. Ik kreeg bij een 3 jaar oude, 80k km Superb 100% coulance op 2 stelmotoren.
En ik was daar nog geen klant.

Hank.bbg

Actief lid
@SuperBeeb ben je gewoon bij een dealer binnengestapt en heb daar je probleem uitgelegd? En is het recent gebeurd?
Mijn Superb is nu 3,5 jaar oud en 90k km. Zoals gezegd erg benieuwd.

SuperBeeb

Forumguru
Heb m'n auto 2e hands bij een opeldealer gekocht. Had al wat andere problemen gehad (zie onderschrift) waarvoor ik iom verkoper bij skodadealer heb opgelost. Maar was daarvoor nooit bij die dealer geweest. Zal misschien hebben meegespeeld dat dealer net nieuw was en mij als klant wilde hebben maar coulance kwam gewoon van Pon.
Succes ermee!

error404

Senior Member
@Hank.bbg dat is goed nieuws! Gefeliciteerd ermee!
Ik denk niet dat ik dat voor elkaar ga krijgen. Mijn auto is bijna 5 jaar oud en is niet via Pon geleverd.
Als stelmotor twee het nog doet en je mag 'm hebben wil ik 'm wel van je kopen.

Hank.bbg

Actief lid
@error404 Dankje, neem aan dat de motoren terug gaan naar Pon ivm garantie vervanging. Als ik jou was zou ik toch een poging wagen bij een dealer. Van mij is nu bijna 4 jaar oud.

Hank.bbg

Actief lid
image.jpeg Ik ben weer een blij mens, Ab Mulder heeft mij deze week voorzien van twee nieuwe hefcilinders voor de achterklep.

duiveltje

Forumguru
ik ben gewoon echt jaloers.... ik heb er ook nog een keer werk van gemaakt... uiteindelijk zou ik in aanmerking komen voor coulanse maarrrrrr addertje onder het gras, mijn auto was niet compleet dealer onderhouden, wilde ik aanspraak kunnen maken op de coulance had mijn auto max 30k terug zijn laatste beurt bij een dealer moeten hebben.. helaas had hij dat niet en pies ik naast de pot...

skoda nederland gebeld die heeft het eea uitgezocht en belde me later terug... dealer is eigen baas en bepaald wel of niet of ze akkoord gaan met coulance en is daarin leidend. pfffff lekker dan.. nu heb ik nog 1 strohalmpje maar verwacht daar eigelijk niets meer van.

tot overmaat van ramp deed mijn vriendin de achterklep open van de week en duwde ze hem te ver door waardoor de cilinders op hun uiterste stand stonden en de klep met geen mogelijkheid meer dicht wilde.. heb de maar compleet gedemonteerd om de klep dicht te krijgen.. nu even afwachten op de laatste strohalm maar t ziet er naar uit dat ik toch zelf wat moet gaan regelen :(

Hank.bbg

Actief lid
@duiveltje, andere dealer zoeken. Ik voldeed net als jij ook niet aan de criteria maar heb denk ik bij Ab Mulder de juiste getroffen. Ze hebben bij mij de C variant gemonteerd, onder het genot van een heerlijk kopje koffie.

Bovenaan Onderaan