Kofferbak probleem hulp gevraagd aub.

auriga

Forumguru
Als die motoren in het verleden met bosjes stukgingen, lijkt het op een productfout, dus is er best kans dat er nog een coulanceregeling te treffen valt.

Joske

Forumguru
Ik mag de prijs toch bevestigen e Ed? Wat duur is voor de 1 is mss te doen voor een ander?

EdK

Forumguru
Wel voor degene waar het voor te doen is die rijd volgens mij een geheel ander merk wagen...
Hou er rekening mee dat vor degene met linker handen er nog eens arbeidsloon bijkomt

duiveltje

Forumguru
Wat een prijs pfff.... eerst even de dealer afw88....dan idd eens vragen of iemand hier wat kan betekenen..

Monteurtje

Forumguru
Dat klopt wel ongeveer Joske die prijs die jij noemt.
Alleen de motor vervangen is niet zoveel werk. Daarvoor moet alleen de bovenste D-stijl bekleding losgehaald worden. Daarachter zitten 2 stekker van de motor.
Wil je dat er eerst de boel gecontroleerd wordt. Bedrading voeding en massa e.d. Dan moet de linker zijkant van de bagageruimte losgehaald worden. Daar achter zit het regelapparaat en massapunt e.d.

duiveltje

Forumguru
Goed om te weten alvast...

Hij ging half open.... maar toen ik hem met de hand helemaal openzette.. ging hij wel helemaal dicht.

Als de klep opent hoor je hem ook gewoon smoren en stopt dan...

SuperBeeb

Forumguru
Bij mij heeft de dealer (waar ik m niet had gekocht) 100% coulance bedongen op de 2 motoren. Montage kwam voor rekening van de verkopende garage (garantie), maar dat was relatief weinig (iets van 150 euro voor montage 2 motoren).

Laatst bewerkt:

duiveltje

Forumguru
nou ik ben bij de dealer geweest.. die zag inderdaad het probleem.

plan van actie volgens de dealer:

eerst een diagnose stellen (ongeveer 1 uur werk a 100 euro)
als de diagnose is gesteld en het zijn inderdaad de stelmotortjes dan kijken of er coulance op gegeven kan worden en dan pas repareren.
Als er coulance opzit dan kunnen ze de diagnose kosten (althans een deel ervan) verhalen / wegschrijven onder het coulance gebeuren.

al met al ben ik naar alle waarschijnlijkheid dus sowieso 100 euro lichter en dan pas weten we meer.

wat zouden jullie hiermee doen? nieuwe stelmotortjes zijn via de dealer 364 euro inc btw per stuk,

Monteurtje

Forumguru
Nu zit het probleem waarschijnlijk in 1 motor. Laat je het repareren en over een half jaar de andere kapot gaat ben je nog een keer 364 euro kwijt.
Ik kan niet in de portemonnee kijken, maar als je dit teveel geld vind voor een stukje 'comfort' waar je misschien niet veel waarde aanhecht, is er een goedkopere oplossing. En dat is de stelmotoren vervangen door standaard gasveren. Moet je de klep wel zelf dicht doen. Past op dezelfde bevestigingspunten. Moeten alleen afdekdopjes in de gaten waar de kabel van de stelmotoren doorheen gaat.

duiveltje

Forumguru
dat is altijd nog een oplossing :) tja duur duur het is serieus geld natuurlijk
maar vind het wel prettig dat het werkt zoals het hoort.

duiveltje

Forumguru
helaas niet.. ik heb het tot op heden zo gelaten, wel heb ik me nog regelmatig op internet bevonden om 2e hands wat te zoeken, zo ook vanmiddag nog 3 sloperijen van nieuwere auto's gebeld... maar geen van allen hadden dit.

ben ook op een poolse / tjechische site geweest en contact gehad, maar het was momenteel niet leverbaar.

Wel is er een nieuwe versie uit van deze servo motor, de C variant. deze kost maarliefst 460 euro per stuk x 2.. zucht..

mocht er een andere oplossing zijn hou ik me aanbevolen.

error404

Senior Member
Dure grap. Die van mij deed van de week 2x hetzelfde als die van jou. Nu doet hij het weer. Maar voor hoelang? Ik heb even gezocht op ebay voor een motor. Kost 215 euro incl bezorgen. http://www.ebay.de/itm/Original-SKO...600224?hash=item2363e1d660:g:xfYAAOSwp5JWW1TJ
Maar of je daarmee de ellende van iemand anders koopt durf ik niet te zeggen. Als ze er definief mee stoppen zet ik er ws een gasveer in. De kans is aanwezig dat de andere er ook mee stopt. Voor 1000 euro wil ik die klep best zelf open / dicht doen. Wel aardig is dat het indertijd een optie van 440 euro was dus ze verdienen aardig aan de motortjes.

duiveltje

Forumguru
ja het is inderdaad een "dweilen met de kraan open'" situatie.. en bekend dat het een vaak voorkomend probleem is... vandaar ook variant 3.. heb wel trouwens alle type nr's zodat je kan googlen :) mocht je interesse hebben in die nr's...

Bovenaan Onderaan