Kofferbak probleem hulp gevraagd aub.

duiveltje

Forumguru
Hallo allemaal,

sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn kofferbak.. ik kon deze op de sleutel, in de auto en op de hand openen en sluiten.
Nu opent hij wel (een stukje) en daarna piept hij een paar keer en blijft hij steken.. moet ik hem met de hand verder dicht of open duwen.

Even uitgelezen met vagcom en een klein filmpje gemaakt...

graag jullie advies / mening / expertise :)

6D-Trunk Elect. -- Status: Malfunction 0010

Address 6D: Trunk Elect. (----) Labels: 7N0-959-107.clb
Part No SW: 7N0 959 107 C HW: 7N0 959 107 A
Component: HDSG-Modul H11 0804
Revision: 41011001 Serial number: 072200445
Coding: 082301C002
Shop #: WSC 33361 790 00999
ASAM Dataset: EV_HDSGSk462 301133
ROD: EV_HDSGSk462.rod
VCID: 377B5B9E8E3AEEA66A7-8062

1 Fault Found:
0028 - Motor 1 for rear lid
B11D9 13 [008] - Open Circuit
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 39
Reset counter: 72
Mileage: 130219 km
Date: 2038.14.17
Time: 19:43:18

Monteurtje

Forumguru
Lijkt op een storing in motor 1, dat is de linker volgens mij. Eerst storing zoeken en controleren of de voeding en massa goed zijn en de rest van de bedrading naar de motor. Als dat goed is zal waarschijnlijk 1 motor defect zijn en vervangen moet worden. Deze zijn duur.

Cordoba

Forumguru
Filmpje maakt niet zoveel duidelijk. Het gaat om een elektrisch bediende klep? Ik krijg de indruk dat óf mechanisch er iets klem zit, óf bij een elektrisch bediende klep er mogelijk een probleem met de elektromotor zou kunnen zijn.

duiveltje

Forumguru
filmpje is meer bedoeld om te laten zien dat hij stopt met openen.... ik druk dus op de open knop en dan gaat hij 20 cm open en nokt hij ermee...

Cordoba

Forumguru
@duiveltje Het filmpje is voor jou misschien duidelijk maar omdat het filmpje niet soepel loopt, en je alleen de klep ziet (en dus niet weet, wanneer en waar je op drukt) dus is het een beetje raden wat er nu echt gebeurd.

duiveltje

Forumguru
ok exuus.

het resultaat is allemaal hetzelfde, of ik nou op de soft knop van de klep zelf druk, op de ab, of binnen in de auto... de klep gaat een stukje open en dan piept hij een paar x en stopt hij met openen.

als ik dan op de knop druk om te sluiten dan piept hij opnieuw en doet niets...

Joske

Forumguru
Je bent zeker niet de eerste volgens mij met een kapotte motor. Zoek maar eens in de topics :)

andrehj

Forumguru
In de begintijd van de S2C (in 2010) gingen deze motoren bij bosjes stuk, daarna is er volgens mij wat aangepast, want sindsdien hoor je er niets meer van.
Echter bij een aantal S2C's van MJ2012 schijnt er ook wat met deze motoren aan de hand te zijn, zie deze link.
@duiveltje: Je vermeldt erg weinig data van je auto. Wat is het bouwjaar en bouwmaand van je S2C?

duiveltje

Forumguru
1e kenteken is mei 2012..

Wat kan ik het beste hieraan doen? En waar zijn eventueel die motortjes te bestellen?

duiveltje

Forumguru
Ik heb de auto gekocht bij een garage maar zonder garantie.

Als ik dan naar een dealer ga zou dat dan niet zo gaan dat hij zegt... vervelend maar zoek t maar uit.. volle mep betalen

EdK

Forumguru
Tsja ik was er even vanuit gegaan dat je hem bij een orginele skoda dealer had aangeschaft en niet de garantie had afgekocht.
Tsja dan kun je nog kijken wat ik andere forum aan je gemeld hebt en anders word het in den buidel tasten als ik monteurtje moet geloven.
Of als er nog ergens op een sloperij een donorwagen staat kun je er misschien nog goedkoper aan komen

Of kijk / bel eens met deze toko http://www.bm-parts.nl/

Blackokkie2

Forumguru
Ik heb de auto gekocht bij een garage maar zonder garantie.

Als ik dan naar een dealer ga zou dat dan niet zo gaan dat hij zegt... vervelend maar zoek t maar uit.. volle mep betalen
Als de auto volgens de juiste normen onderhouden is en er is nog een deel fabrieksgarantie dan kun je gewoon bij de Skoda-dealer aankloppen.

duiveltje

Forumguru
Het is een ex lease auto.. ik heb hem uit de lease gekocht.
Onderhoudt zal volgens het boekje gedaan zijn.

duiveltje

Forumguru
heb contact gehad met skoda dealer die zou kijken wat hij kon doen.. mailt of belt me van de week terug.

Bovenaan Onderaan