Kofferbak opent niet meer

Beste forumleden

Mogelijk dat jullie mij kunnen helpen met de oorzaak van mijn probleem..
Sinds afgelopen zomer wil mijn kofferbak vanaf de buitenkant niet meer openen.
Duw ik op de knop boven de nummerplaat, gebeurd er niets...
Druk ik op de ab dan hoor je een klik van de ontgrendeling, gaat de kofferklep de ene keer wel omhoog, maar de andere keer ook niet, dan blijft het bij een klik en gaat niet open.
Het rare is als de kofferklep open staat en ik een willekeurig portier open, mijn kofferklep direct sluit.
Kofferklep is nog wel te openen met de knop op de middenconsole, maar zoals gezegd word er een deur open gedaan sluit deze direct weer.

Dus, knop boven nummerplaat doet niets.
Ab de ene keer wel, de andere keer alleen een ontgrendelingsklik.
Knop middenconsole werkt altijd.
Als er een deur word geopend sluit kofferklep direct...

Wij herkent dit of zou weten wat dit veroorzaakt :cry:

Betreft een 2016 1.4 tsi 4X4 superb combi

Antera

Donateur
de knop op de klep lijkt me dan defect. Of een draadbreuk in de doorvoer van de klep naar de auto wat het signaal tegenhoud.

Klep sluit als je een deur open doet? Dit herken ik niet. Lijkt me ook niet de bedoeling. Misschien eens uitlezen en bekijken of er bijzonderheden boven komen.

Is er toevallig gecodeerd aan je auto?

Zojuist uitgelezen, en geeft foutmelding in hallsensor op beide motoren, rare is dat hij met ab vaak wel opent en met knop op middenconsole altijd..
Er is aan gecodeerd ja, maar dat was voor de zomer al voor de trekhaak.

PizzaPieter

Donateur
Bij mijn oude Passat werd de microswitch, die verstopt zat in de handgreep, niet meer getriggerd, omdat de bewegende delen eromheen helemaal vast waren gaan zitten door roest/kalk. Nieuwe schakelaar al gekocht voor ik in de gaten had dat ik het zelf gangbaar had kunnen maken

PizzaPieter

Donateur
Ja, ik kon wel met de sleutel de kofferbak openmaken, maar niet met de handgreep. Mijn Passat was niet zo sophisticated dat ik hem van binnenuit kon openen

PizzaPieter

Donateur
Merk je wel dat er wat beweegt als je hem probeert te openen? Geen idee of dat systeem hetzelfde werkt bij mijn 2003 Passat of jouw auto.

Als ik aan de schakelaar zit, welke van rubber is, boven de kentekenplaat gebeurd er niets.. Als ik op ab druk, gaat hij de ene keer normaal open, de andere keer hoor ik alleen dat hij ontgrendeld, maar gaat dan niet vanzelf omhooggevallen.. Bij dan nogmaals drukken op ab gaat hij wel open..

Bovenaan Onderaan