Koelvloeistof temperatuur (vanwege extra waterpomp storing)

jarno2

Nieuw lid
Ik ben benieuwd wat de normale bedrijfstemperatuur voor de koelvloeistof is. Met m'n OBD2 sensor en Torque lees ik uit dat dat bij mijn Fabia 2 Greenline tussen de 98 en 102 graden is, ik vraag me af of dit normaal is. Zouden jullie willen laten weten welke temperaturen jullie zien?

Achtergrond informatie; van de ene op de andere dag kreeg ik storing P261a; storing aan de auxiliary pomp, de extra waterpomp die aan de onderkant van het blok hangt. Ik heb vervolgens een nieuwe extra waterpomp gekocht en deze gemonteerd, de eerste 20 km geen storing. Nu krijg ik storing P261c ('Signal too Low'). Ik kan de melding weg halen met Torque, het waarschuwingslampje verdwijnt dan voor de rest van de rit. Ik heb ook gezocht naar de bijbehorende zekering, maar ik weet niet zeker welke dit is. De zekeringen bovenop de accu zien er allemaal nog goed uit.

Gemeten temperaturen:
  • oude extra waterpomp met storing p261a: 98 - 102 graden
  • nieuwe extra waterpomp met storing p261c: 98 - 102 graden
  • nieuwe extra waterpomp storing p261c gewicht: 98 102 graden

Ik ben dus op zoek naar de normale koelvloeistoftemperatuur, hieruit kan ik concluderen of de pomp het wel genoeg doet en het dus geen schade geeft om met de auto te rijden. Vervolgens wil ik de storing nog verhelpen, maar ik heb nog geen idee hoe.
 
Bovenaan Onderaan