Koelvloeistof niveau melding plus benzine meter kuren

Sinds enkele weken heb ik weer last van de melding koelvloeistof niveau laag… het niveau staat iets boven Max. Vier maanden geleden een nieuw vaatje in gegaan, een week geleden opnieuw, maar nu een originele. Twee dagen later weer het lampje aan. Gebeurd niet altijd, soms direct na starten soms na een uur rijden..
Daarnaast heeft ook de benzine meter kuren, zakt soms in paar minuten naar 0 en komt dan weer terug op om later weer weg te zaken. Volgens mij alleen met ongeveer halve tank benzine..

Kortom, twee vervelende storingen. Koelvloeistof stort met het meest, iemand nog een idee wat dit kan zijn?
Niveau is goed, zakt ook niet. Temperatuur is na inrijden stabiel 90 graden..

Ben
 

Tees

Donateur
Een harige vriend bezig geweest onder de motorkap (a.k.a. marterschade)?. Klinkt me namelijk alsof je op tenminste 1 (en mogelijk 2) plekken een kabelbreuk of anderszins slechte connectie hebt. Kan ook een losse connector zijn in de buurt van de ECU. Maar ik zou t iig in die richting zoeken.
 
Ja, een marter is ook in mijn gedachten gekomen Maar nog nooit zo’n beest gezien hier of iemand er over gehoord.. slechte kabel zou nog steeds kunnen. Waar zou ik de ECU kunnen vinden? Heb ook iets gelezen over slechte tellerbakken, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk, dan zou eerder alles uitvallen toch?
 

Tees

Donateur
Uit m'n hoofd gezegd zit de ECU bij de O2 wat links van de motor (dus rechts als je ervoor staat ;)) tegen het schutbord richting interieur aan.
 
Bovenaan Onderaan