Koelvloeistof ineens op!

Joske

Forumguru
Dat was waarschijnlijk een 3 cil. TDI AMF motor met een (vanaf 2001) distributieriem vervang interval van 90000 km.
dat klopt.. tenzij de wagen van na augustus 2003 is, dan is het interval 120000km voor de getande riem en 240000km voor de spanrol.
Maar dat geheel terzijde, want we dwalen af ;)
 

hemi24

Forumguru
kijk maar in het onderhoudsboekje: 180k voor de 1.6TDI (CAYC)... de 1.9TDI (BXE) uit 2007 die ik ervoor had moest bij 150k.
 

Thegabeman

Actief lid
@hemi24 Ik heb net in het serviceboekje gekeken je hebt helemaal gelijk!!! Bij elke 150k moet de getande riem vervangen worden bij dieselmotoren met PD en voor Dieselmotoren TDI CR (Common Rail) Die van mij dus pas bij 180k. Dus ik ben flink voorgelogen. Is het een groot probleem dat ie nu al vervangen is??
 

hemi24

Forumguru
Probleem niet, maar beetje jammer van het geld wat je iets te vroeg naar de dealer hebt gebracht...
 

DimiTator

Actief lid
Vanmorgen wilde ik boodschappen doen, maar toen ik de O2 starten begon gelijk het lampje van de koelvloeistof te knipperen en te piepen terwijl ik er gister nergens last van had. Dus ik als leek met mijn kop onder de motorkap en tot mijn verbazing was het reservior van de koelvloeistof bijna leeg:pieker:! Dus ik opzoek naar een lekkage maar heb niets gevonden, nergens is het vochtig of wit aangeslagen. Naar de garage gereden en die heeft zo ongeveer 3ltr er weer in gedaan. Ik heb net 55km naar mijn werk gereden en er is zo te zien niets uit, heb met collega's gekeken maar die kon ook niets vinden (werk bij DAF dus veel automonteurs ;)) Hebben jullie misschien een idee hoe het kan dat het koelvloeistof ineens op is? Ik heb dit namelijk nog nooit gehad bij mijn vorige auto's.

Ik heb precies hetzelfde. Morgen de garage eens bellen.
 
Bovenaan Onderaan