Koelvin draait bij koude motor, storing start stop

Goedemorgen,

Ik heb een skoda karoq 1.0 2019
Sinds een aantal dagen merk ik dat mijn koelvin al snel draait bij een koude motor deze blijft ook kort nadraaien nadat het contact uit gaat. . Nu geeft inmiddels de auto ook aan dat de start stop in storring is en brand het gele motor managment lampje op het dashboard.
Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?

groet patrick

Tees

Donateur
Stap 1 is uitlezen, er is duidelijk iets mis met het temperatuurmanagement. Een kapotte sensor zou m'n eerste gok zijn, maar t blijft een gok zonder een foutcode.

Tees

Donateur
Vraag vooral ook even naar de foutcode zelf en niet alleen de beschrijving, dan kunnen wij ook nog met je meedenken!

Marijnvb

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Karoq uit mei 2019 met exact zelfde probleem.
auto is al meerdere keren uitgelezen door de Skoda dealer en er is al van alles vervangen.
lamde zonde 2x, waterpomp, zonder resultaat. vervolgens moest ik van de leasemaatschappij naar een bosch car service omdat ze niet dachten dat Skoda het zelf konden oplossen. hier is carter ontluchting, luchtmassameter, lamde zonde vervangen met als gevolg dat ik nog steeds een storing heb. ook is er gekeken naar eventuele marter schade. geen oplossing. Op zicht met deze storing wel te rijden. met de storing kun je alleen niet harder dan 130 ivm beperkt aantal toeren (3000). gelukkig mag ik hem begin mei inleveren.

Ja zeker, het bleek dat er een temperatuur sensor lek was waardoor de vloeistof in de bedrading is gekomen, er is dus een deel van de bekabeling vervangen. Het probleem is gelukkig nu wel opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan