Koelsysteem

pierre

Lid
Hallo ik ben Pieter allen een gellukig nieuwjaar en veel rij genot,
Ik rijd met een skoda octavia combi 1.6 bouwjaar 2014 ,en mijn vraag aan jullie is of er ooit al iemand problemen heeft gehad met het koelsysteem,mijn auto had geen verwarming meer ,dus naar skoda garage gebracht resultaat warmtewiselaar vernieuwd en spoeling gedaan kosten 930 euro,wagen staat intussen al 5 weken biij de dealer,en ze krijgen het koelsysteem niet gespoeld,nu heb ik op andere forums engelse en duitse gelezen dat het meer voorkomt door het zakje silicat dat in het expansietankje zou zitten de latere modellen hebben een expansietankje zonder silicat ook een gekend probleem bij verschilende vw g9lf rijders
In ieder geval bedankt voor mij tpe te laten
 

Tees

Donateur
Ik meen me te herinneren dat het vooral motor-afhankelijk of er silicaat in het koelvloeistofreservoir ligt of niet. Vooral de stevigere motoren (RS bijv) hebben dat als soort van premium. Overigens kan ik me niet echt voorstellen hoe die silica (want dat is het, de term silicaat is eigenlijk niet correct) een probleem zou moeten vormen voor het spoelen van het systeem...het spul is nauwelijks oplosbaar in de koelvloeistof en zou er hypothetisch gezien alleen maar weer uit moeten komen zetten als de koelvloeistof ergens verdampt, dat zou dan eventueel op die plek kunnen neerslaan. Maar dan heb je ook wel een merkbaar probleem hoor ;)
 
Hoi Pieter,

ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Kachel deed het niet meer en het koelsysteem moest voor veel geld gespoeld worden. Uiteindelijk bleek het de warmteverdeler in het dashboard te zijn, bij mij werd immers 1 kant niet warm.

Is het probleem dat ze het systeem niet gespoeld krijgen of verhelpt het spoelen het probleem niet?
 

Sjoerdb

Forumguru
Als je auto al 5 weken bij de dealer staat, dan zou ik persoonlijk alles van het probleem willen weten. En deel het hier om ons mee te laten denken, ik hou wel van een uitdaging. Kunnen ze de motor of interieur zijde niet spoelen?
 

Cordoba

Forumguru
Auto al 5 weken bij de dealer? :nailbiting: Hebben ze de hele auto gedemonteerd, en nu weten ze niet meer hoe ie terug in elkaar moet, of zijn ze onderdelen kwijt?
Het heeft er in elk geval alle schijn van dat de dealer je als klant niet erg serieus neemt, en alleen maar interesse heeft in je geld.
 

pierre

Lid
Auto staat nog steeds bij garage thuy in kontich ,heb mail gestuurd naar dieteren maar word daar ook niet wijzer van,volgens verschilende forums duitse nederlandse en engelse zou het een gekend probleem zijn bij skoda en vw,ze zoude vandaag terug nieuwe leidingen plaatsen
 

Tees

Donateur
7 weken?!? En dan eindelijk maar eens een keertje de leidingen vervangen?
Ik zou al 5x aan de lijn hebben gehangen en 3x boos zijn geworden. Een nieuwe auto in elkaar zetten kost minder tijd, dan mag je toch aannemen dat ze dit ook wel kunnen fixen binnen een paar weken?
 
Bovenaan Onderaan