Kodiaq vragen en weetjes

Frenk21

Forumguru
@bamse , ik heb een style bns en GEEN alarm. Beetje vreemd eigenlijk. Een kennis heeft een VW golf 1.0tsi en zelfs daar zit standaard alarm op. Ik denk dat Pon die heeft geschrapt ivm de prijs.
 

maik1

Forumguru
Weet je dat 100% zeker @Frenk21 ? Je hebt niet het knopje gevonden van afbeelding 43 (pag. 61 van instruktieboekje)? Of even erin gaan zitten, vrouwlief de auto laten vergendelen en na een minuutje even bewegen ;)
 
Goedenavond, ik zal als het mee zit, met een week of 2 mijn Kodiaq krijgen. Ivm. de catalogusprijs is een alarm klasse 3 verplicht voor de verzekering. Nu begrijp ik dat de aanwezige startonderbreker geen scm certificering heeft, terwijl het in te bouwen alarm deze wel heeft, maar niet krijgt door voormelde startonderbreker. Dus uiteindelijk is het alarm dan waardeloos (geen scm certificaat) voor de verzekering!
Weet iemand raad?
 

johnboy

Donateur
Volgens dealer vanaf fabriek niet als SCM3 te leveren. Wel als latere inbouw maar prijzig bij dealer.

Ik heb de cobra 4627 in laten bouwen (compleet voor eur 549, zie mijn eerdere post, DVS90 zelfde prijs) en heb het SCM3 certificaat hier liggen en de stikkers op de ruiten :-). Mijn verzekering heeft het niet nodig maar wel veilig gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

krikke5150

Senior Member
Ik moet dringend eens aan onze Skoda dealer vragen waar wij 250€ aan gespendeerd hebben... bij de bestelling konden we "extra alarm" optie kiezen en leek het ons voor een wagen van deze prijsklasse Ok...
Een geluidssignaal, en extra beveiliging in verband met kessy zou dit extra alarm voorzien...
 

maik1

Forumguru
Zit er niet @maik1. Zoals ik al zei, geen alarm. Niet alles wat in de handleiding staat zit standaard in de Kodiaq.

Dat laatste is zo klaar als een klontje natuurlijk, maar er werd hierboven gezegd dat ze die info van anderen hebben en uit ervaring weet ik dat dat dan niet altijd de waarheid hoeft te zijn ("van horen zeggen", Pon die stellig beweert dat 2de zitrij 7-zitter evenveel beenruimte heeft als 5-zitter, etc.).
Ik check het altijd liever zelf even, of laat het anderen even doen :D, waarvoor bedankt ;)
 

Frenk21

Forumguru
Geen probleem @maik1 .
Ik zie overigens in de lijst mijn 2e beer niet in de lijst staan.:D
Er is besteld een Style bns 2.0tdi dsg.
Levering staat gepland voor 1 april 2018
 

johnboy

Donateur
Heeft er geen problemen mee. Maar dat kan onwetendheid zijn...of, er zit een startonderbreker in het alarm dus geen probleem...?
 

Arjann

Forumguru
Het alarm die ingebouwd word heeft een startonderbreker, dus de originele startonderbreker van de auto heeft geen invloed op de afgifte van een certificaat
 

johnboy

Donateur
Goedenavond, ik zal als het mee zit, met een week of 2 mijn Kodiaq krijgen. Ivm. de catalogusprijs is een alarm klasse 3 verplicht voor de verzekering. Nu begrijp ik dat de aanwezige startonderbreker geen scm certificering heeft, terwijl het in te bouwen alarm deze wel heeft, maar niet krijgt door voormelde startonderbreker. Dus uiteindelijk is het alarm dan waardeloos (geen scm certificaat) voor de verzekering!
Weet iemand raad?
Dus waarom de melding van Huib? Huib, misschien nog eens goed informeren bij de inbouwer waar je het wilde laten doen? Of "gewoon"naar Made :jaja:
 
Mijn inbouwer zegt dat SCM eist dat er twee onafhankelijke onderbrekers zijn, die beiden klasse 1 zijn. Meestal dus de originele en dan als tweede van alarm. Tja, maar die van de Kodiaq schijnt niet bij SCM geregistreerd te staan als klasse 1. Alternatief was een derde onderbreker bij laten zetten (is misschien wel gebeurd bij Johnboy), maar ik wacht liever ff op de papierwinkel. Heb niet graag dat die dingen elkaar toch in de weg gaan zitten. Men zegt dat het goed gaat komen, maar kan enkele maanden duren :cry:
 

Arjann

Forumguru
Als je een klasse 3 inbouwd heb je met de originele startonderbreker niks te maken. Je geeft een certificaat af op het klasse 3 alarm, niet op de originele startonderbreker. Juist omdat een origineel alarm nog geen goedkeuring heeft is inbouw van een ander systeem noodzakelijk.
 
Van dezelfde site:

"Wanneer een voertuig tot 1-1-2015 een goedgekeurde startonderbreker (klasse1) had, hoefde je geen blokkeringen te maken.
Vanaf 1-1-2015 moet je dus altijd een blokkering maken wanneer je een alarm systeem monteert."

Dus twee, en beiden goedgekeurd.
 

DeNnZ

Forumguru
Bij onze beer wordt komende maandag een klasse 3 Cobra systeem geïnstalleerd....
Ik vind het nog steeds vreemd dat je niet fabriek-af een goedgekeurde installatie kan krijgen.
 

Arjann

Forumguru
@BikeDune je moet met de inbouw van een alarm een startblokkering maken met een eigen authorisatie. De originele startonderbreker doet er verder niet toe. Er wordt een certificaat aangevraagd op het in te bouwen alarmsysteem, deze heeft een onderbreker.......ik heb zelf deze week nog een Defa gemonteerd in een Kodiaq ;)
 
Bovenaan Onderaan