Kodiaq PHEV laadt niet verder

Tomv

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb de Kodiaq phev mogen ontvangen.
Voor deze Kodiaq had ik een phev Peugeot 508.
Nu heb ik thuis in Home Assistant het laatste jaar mijn schema optimaal kunnen programmeren om max aantal kwh zon in de Marstek batterij te steken en toen dus de Peugeot.
Hiervoor had ik altijd gebruik gemaakt van de Homewizard P1 meter samen met socket van HW, waar de auto dus op in stak.(Max 2.4 kwh load terwijl socket mag gaan tot 3.6)
De zon schijnt nog niet veel, maar ging ik toch al testen...
Blijkt bij het aanzetten vd socket dat de auto begint te laten.
Als ik hem uit en aanzet gaat de Kodiaq dus niet verder met laden en krijg ik meteen een rood lampje aan de chargeport.
Dit heb ik dus al bij 2 soorten laders getest, die wat mee is geleverd met de auto en de Nexxtender van het werk(neemt kw waar, die werkgever dan kan vergoeden).
Zijn er nog mensen met deze ervaring?

Alpha

Donateur
Herkenbaar. Je kunt het beste de stroom permanent op je lader laten staan en niet de stroom schakelen op laderniveau. Ik heb de homewizard socket geblokkeerd zodat deze niet aan/uit kan maar permanent aan is.

Je kunt het beste de auto commando’s geven en niet schakelen op basis van de socket. Ik weet dat er diverse apps zijn die dat doen zoals anwb slim laden en essent slim laden. Die gebruiken dan de API’s van Skoda. Er zal vast een oplossing voor te vinden zijn voor HA die hetzelfde realiseert.

Kort: lader dus permanent op stroom laten zitten. Socket alleen gebruiken om te meten en de auto schakelen dmv Skoda App of API’s.

PizzaPieter

Donateur
Ik er overigens vanuit dat TS 2.4kW en 3.6kW bedoelt (respectievelijk 2400W en 3600W) i.p.v. kWh.
W is vermogen
Wh is hoeveelheid

Bovenaan Onderaan