Kodiaq incl. Kessy en achteraf alarm.

coolrunnings

Actief lid
Beste mede-Kodiaq rijders,

Ik zit even met een vraag.
Mijn werkgever verplicht mij om een alarm in de Kodiaq te hebben, deze is achteraf ingebouwd.
Omdat ik ook Kessy op de Kodiaq heb, is het volgens de dealer noodzakelijk dat het alarm met een aparte knop uit te schakelen moet zijn.
Dit vanwege het feit dat ze het signaal van de sleutel kunnen versterken en zodoende bij het openen van de auto niet direct het alarm uitgaat als het alarm aan de sleutel gekoppeld is..
Die redenatie kan ik nog snappen (hoewel dit bij een vanaf fabriek ingebouwd alarm wel automatisch met de sleutel uitgaat volgens mijn collega).
Nu zorgt deze extra handeling er wel voor dat ik toch nog mijn sleutelbos erbij moet pakken om het alarm uit te zetten, wat de handigheid van Kessy dus teniet doet.
Mijn vraag is, zijn er mede-Kodiaq rijders die een achteraf ingebouwd alarm hebben waarbij dit op een andere manier is opgelost?
 

johnboy

Donateur
Ik heb een Cobra-Vodafone klasse 3 achteraf laten installeren.

Deze maakt gebruik van een zgn drivercard: zonder knop indrukken wordt deze door het alarm herkend en schakelt uit opdat de auto kan worden gestart.
Zie ook https://autotec.nl/klasse3/.

Het herkennen van de drivercard lukt niet altijd (te ver weg, in broekzak), ik moet dan alsnog knopje indrukken. Wellicht dat de antennedraad (ik heb een verlenging geplaatst) anders moet liggen, niet aan toegekomen nog...
 

CDK

Forumguru
Ik heb een Ghost systeem van CARlectra gemonteerd op het canbus systeem van de auto, dat is een startonderbreker waarvoor een code van 4 willekeurige knoppen in de auto ingedrukt moeten worden (iOS gebruikers kunnen een app downloaden om dit niet te hoeven doen, als de telefoon in de auto aanwezig is met gesloten deuren kan het voertuig starten zonder de code handmatig in te geven) De Bluetooth verbinding werkt snel en accuraat.

ac263ab614ffafe18eb46e28635fda98.jpg


 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb een defa alarm op mijn nieuwe superb en ook ik heb kessy. Ik ging er ook vanuit dat dit niet met een extra handeling nodig was om de auto te openen. Helaas de verplichte richtlijnen eisen dat het anders werkt. Bij het afsluiten is geen extra handeling nodig. Dit kan via de afstandsbediening of even op de deurhendel drukken met de duim. Alleen bij het openen moet je dus op een apart knopje drukken op een apart kastje. Kessy wordt hier inderdaad teniet gedaan helaas. Ik moet zeggen dat ik er nu wel aan gewend ben.
 
Bovenaan Onderaan