Kodiaq 4x4 ?

rdrummen

Senior Member
... daar was ik al bang voor, helaas...
Jammer dat alle "leuke"(re) auto's niet meer geïmporteerd worden (4x4, Scout, RS).
Heeft er al iemand ervaring met import via (bijv) Duitsland? Of wordt het dan nog duurder dan hier?
 

Smeeuwis

Donateur
... daar was ik al bang voor, helaas...
Jammer dat alle "leuke"(re) auto's niet meer geïmporteerd worden (4x4, Scout, RS).
Heeft er al iemand ervaring met import via (bijv) Duitsland? Of wordt het dan nog duurder dan hier?

Met dank aan de uitstootafhankelijke BPM. De leuke modellen worden daardoor onverkoopbaar want te hoge aanschafprijs. Wordt hoog tijd dat dat anders belast gaat worden... Maar dat is :ot:


Grijze import is prima te doen en wat @Kanerr zegt, pakt vaak goedkoper uit dan dezelfde auto in NL. Er zijn bedrijven die het voor je kunnen regelen. Je kan ook wachten op de Enyaq 4x4, bijna net zo groot, volelectrisch en nieuwer model. Men verwacht dat die versie (twee elektromotoren van samen 300 pk) wel naar NL gaat komen. Van de ID4/-5 en de Q4 E-tron komen die versies ook.
 

Smeeuwis

Donateur
Of in Duitsland een zogenaamde Jahreswagen (soort demo) aanschaffen, dan is de kop er af en de eerste afschrijving ook. Heb je wel een doorgaans vol uitgeruste auto, zeer goed onderhouden en een lagere netto aanschafprijs en dus lagere BTW en BPM bij importeren. Naast import uit Duitsland kan België en Oostenrijk ook interessant zijn.

Succes!
 
Even op de site van dasimport kijken. Die hebben mijn sportline ook geimporteerd. Kon niet zon goede auto in nederland vinden voor die prijs. Ook nooit hier verkocht. Natuurlijk moet je BPM betalen maar zijn over het algemeen wel nette autos en evt kunnen ze bij dasimport de aankoopkeuring doen.
 

rdrummen

Senior Member
Je kan ook wachten op de Enyaq 4x4, bijna net zo groot, volelectrisch en nieuwer model. Men verwacht dat die versie (twee elektromotoren van samen 300 pk) wel naar NL gaat komen. Van de ID4/-5 en de Q4 E-tron komen die versies ook.
Helaas laat onze woonsituatie het nog niet toe om een volledig elektrische auto te gaan rijden (want geen laad-mogelijkheid)... Dus voorlopig moet ik toch nog kijken naar een auto met traditionele motor.
 

rdrummen

Senior Member
Bedankt voor de reakties tot nu toe, ik zal me zeker eens verdiepen in de import-mogelijkheden.
Nogmaals bedankt voor de tips en blijf maar toevoegen!
 

Bakboord1

Forumguru
Ik hoop je over een paar weken meer te kunnen vertellen over importeren want ik sta op het punt een Kodiaq uit Duitsland te halen.
Via dasimport.nl kun je heel eenvoudig de rest bpm laten berekenen en voor importeren komt er ook nog iets bij. Hoeveel verschilt maar ik reken met 750 euro.
Helaas betaal je bpm over de co2 uitstoot en die is bij een 4x4 of 2.0 tsi echt fors hoger. Ik heb al heel veel leuke auto’s gezien en kapot gerekend op die manier.
 
Meh! Gewoon doen! Het is of een auto van 30k+ die net niet is wat je wil. Of een 2-3k extra omdat de BPM wat hoger is. Yeah 2-3k is veel geld maar zie het in vergelijking met het totaalbedrag! Ik ben nog steeds super blij met mijn superb via dasimport! Ging snel en makkelijk en nu heb ik een beest van een auto en zou ik niet anders willen! Behalve dan een setje schokdempers van KW xD
 

Tinus78

Forumguru
Ik denk dat je toch wel een kans maakt bij de dealer in NL een gesprek aan te gaan om te zien of dit niet “gewoon” besteld kan worden.
Ik heb vaker gelezen dat het soms wel te bestellen is, maar niet actief mee geadverteerd word.
Soms ook met opties zo.
Nee heb je…..
En volgens mij heb ik gelezen dat de nieuwe kodiaq rs met een 2.0 tsi 4x4 komt, maar ja…niets zo veranderlijk als pon importeur…
Succes

ps ik snap volledig je keuze voor deze motorisatie ;)
 

rdrummen

Senior Member
Bedankt voor de tip! We hebben hier 2 dealers in de buurt, dus kan geen kwaad om het balletje eens op te gooien en zien hoe creatief ze kunnen zijn.
Het is vervelend als je eenmaal precies weet wat je wilt hebben, en het dan niet geleverd kan worden. (met dank aan PON alweer..)
We shall see...
 

TomT

Nieuw lid
Ik heb zelf net een Octavia naar Nederland gehaald.

De kunst is om een auto met meer dan 6 duizend kilometer te zoeken en hem dan in te voeren met een taxatierapport. Kan je een hele hoop schelen aan BPM
 

Bakboord1

Forumguru
Vertel. Wat doet dit taxatierapport dan in verhouding in euro?
En hoe werkt dit nog met een CO2 afschrijvingstabel?
 
Bovenaan Onderaan