Kodiaq 2024

MGR2

Nieuw lid
Goedemiddag,

Momenteel de berijder van een Kodiaq uit 2019, 1.5 TSI, 7 zits, DSG in de kleur Emerald Green. Heerlijke reisauto voor het gezin en trekbeest voor onze caravan met max 1.700 KG. Ik lees nu berichten over de nieuwe Kodiaq in 2024 die wellicht als PHEV komt? Dat zou voor mij wel een serieuze kandidaat zijn als mijn huidige Kodiaq plaats moet maken. Heeft iemand van jullie daarover meer informatie toevallig?
 

CharlesTucker

Forumguru
Iets meer dan 8 seconden werk om dat artikel helemaal te lezen, maar meer naar onderen staat wel degelijk dat er rond 2024, het jaartal dat de topic-starter ook noemt, een PHEV verwacht mag worden. Verder staat het artikel vol met mitsen en maren, maar toch:

"Hybrid variant now expected in the next-gen Kodiaq (2024)
At Skoda’s annual press conference on 22 March 2022, Schafer confirmed that a Kodiaq PHEV is in the pipeline, although he was quick to note that it won’t be a big launch. He said plug-in hybrid technology is “a very expensive way” of reducing CO2 emissions and fuel consumption and that there are other (better) ways like designing vehicles with better aerodynamics and using more efficient engines in them. Yet, the company’s upper-end models will still get plug-in hybrid tech, the CEO confirmed."
 

Japanese Power

Donateur
Die 8 seconden waren voor het zoeken @CharlesTucker niet voor het lezen. Zo snel ben ik nou ook weer niet ;). Er staat niet dat hij niet komt maar ze houden optie open. Het is een soort van grijs gebied.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat van die 8 seconden was natuurlijk een geintje, ik hoop dat je dat niet al te serieus opgevat hebt. En inderdaad, het hele artikel is redelijk grijs gebied, maar die laatste regel uit het stukje dat ik citeerde is dan wel weer vrij duidelijk, die PHEV komt er. Maar niets zo veranderlijk als de visie van CEO's, dus als topic starter zou ik nergens op rekenen.
 

BelKodi

Senior Member
Ik zou eerlijk gezegd er toch niet op rekenen dat er van de Kodiaq later een PHEV versie komt… dat hadden ze evengoed bij de facelift kunnen doen nu en dat deed Skoda bewust niet.
In een PHEV zit hoe het je het draait of keert op termijn ook weinig toekomstmuziek. Ivm het volledig elektrisch rijden.
Dan zie ik ze van een nieuwe Kodiaq eerder ook een elektrische versie naast de Enyaq maken, al lijkt me dat ook twijfelachtig. Dan zullen ze eerder een kleine SUV in iV maken…
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
ach...en als hij toch komt in 2024 duurt het nog een jaar voordat hij afgeleverd wordt
 
Bovenaan Onderaan