Kodiaq 2 Sportline ook alleen op benzine rijden mogelijk?

Bertkodiaq

Nieuw lid
Dag allemaal, ik ben nieuw hier.
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe Kodiaq Sportline opgehaald met bijna alle opties.
Verder de kappen uit de velgen, logo zwart gespoten en de letters kodiaq en iv verwijderd.
Foto bijgevoegd.

Het is standaard een hybride en ik heb thuis (nog) geen laadmogelijkheid. Ik heb hem 1 keer helemaal opgeladen nu en hij geeft ca. 90 km aan ipv de aangegeven 123 km bij optimale omstandigheden. De batterij is vrij snel leeg.

Mijn vraag. Het vriest nu snachts als en malle en die standkachel/ automatische verwarming is echt super. Auto is helemaal automatisch ontdooid 's morgens op zelf aangegeven tijdstip. Maar nu komt het... dit werkt alleen vanaf 25% batterij.

De auto rijdt altijd een deel electrisch aan het begin en bij optrekken. Is dit ook uit te schakelen, dat je alleen op benzine rijdt en het electrische gedeelte / de batterij kunt bewaren voor bijvoorbeeld het automatisch ontdooien van je auto.

Ik hoor graag jullie bevindingen..

Groeten Bert

Bijlagen

• 20250203_222331.jpg
    20250203_222331.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 145

Marchel1

Senior Member
Je kan in het menu (accu symbool) aangeven wat de minimale laadtoestand (percentage) van de accu moet zijn. De auto zal in hybride stand dan accu en benzine gebruiken tot aan dat percentage.
Let op ook als dat percentage bereikt is zal er af en toe op accu gereden worden omdat er tijdens remmen en dergelijke weer wat opgeladen wordt.

Ik weet niet of de auto stopt met klimatiseren als de ingestelde ondergrens bereikt is, ookal is dat meer dan 25%. Maar dat is simpel uit te proberen

Joopbijl

Nieuw lid
Mooie auto! Ik heb een blauwe sportline en ik had eigenlijk dezelfde vraag. Ik rij telkens mijn batterij leeg, maar als ik het goed begrijp selecteer ik dus voor het rijden hybride mode en daarna handmatig bij het batterij niveau.

Ik heb tot nu toe niet echt storingen anders dan dat de auto af en toe de snelheidsborden niet goed herkent en car play die uitvalt. Het laatste heb ik opgelost door altijd een kabeltje te gebruiken. Voor de rest geen storingen tot nu toe maar ik heb nog niet echt veel gereden.

TomDB

Actief lid
De eerste 300 km zijn probleemvrij afgelegd. Hopelijk blijft dat zo.
Die van mij is in oktober geproduceerd en voor levering voorzien van wat updates. Heeft nu deze software

Bijlagen

• 20250205_224207.jpg
    20250205_224207.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 63

Joopbijl

Nieuw lid
Ik heb blijkbaar andere software maar rij tot nu toe probleemloos!

Bijlagen

• IMG_3641.jpg
    IMG_3641.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 53
Bovenaan Onderaan