Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

MarcelV

Nieuw lid
Update: Na 1 maand! In de garage wegens het leeglopen van de 12 volt accu (ondanks de 80% laden / in P zetten procedure) gisteren de Kodiac teruggehad. Ze hebben symptoombestrijding geïmplementeerd door de 12 volt accu met parameter setting te beschermen tegen diepontlading. We zullen zien of het werkt. Eind Mei komt een een definitieve oplossing die dit probleem zou moeten oplossen. Blijft een Peppie en Kokkie auto naar mijn bescheiden mening :)

verbaant

Actief lid
Herkenbaar, al gaat het tot nu toe bij mij goed in de wasstraat. Bij elke keer dat je hem in N zet, moet je de wegrolbeveiliging opnieuw uitschakelen via de melding die je krijgt. Best irritant eigenlijk.
Bij mij geen problemen in de wasstraat; gewoon in Neutraal en geen last van Auto Hold, terwijl die altijd aan staat.

In de afgelopen periode blijft er steeds conders/ water in mijn rechterachterlicht zichtbaar. normaal gesproken is een waas van condens een product eigenschap, maar nu blijft het continu aanwezig. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen deze klachten met de Kodiaq 2 modellen dit ook hebben en of dit onder garantie is vervangen door de dealer? PHOTO-2025-05-07-16-27-58.jpg

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Bij condens in lampen, zeker aan één kant is het eerste advies: parkeer je auto eens een tijdje met de neus de andere kant op en kijk of het dan verdwijnt.

Optie 2 is dat de auto schade heeft gehad voor dat deze aan jou werd uitgeleverd, maar daar gaan we vooralsnog maar even niet vanuit…

In dit geval blijft het vocht / condens aanwezig ongeacht of de auto in de zon of overdekt staat geparkeerd.
Schade zou kunnen maar dat zal alleen de importeur of garage weten :unsure:. Ik heb hetzelfde probleem ook in mijn Seat Ateca gehad in de knipperlicht van de spiegel meerdere keren is dit onder garantie vervangen en steeds kwam het terug. Uiteindelijk is de connector extra met kit afgedicht en is het probleem niet weer terug gekomen. Wellicht is dit ook de oorzaak maar zal toch moeten worden beoordeeld door de dealer. Misschien ben ik de enige met dit probleem en heeft niemand er nog last van of is dit nog niet opgevallen. Zodra ik meer weet zal ik dit aangeven in dit forum.

EvilKnievel

Senior Member
@Ronald1970 Die van mij heeft dat ook, viel me van de week ineens op. Bij mij ook het rechter achterlicht (vaste gedeelte). Heb eigenlijk niet verder gekeken of het inmiddels verdwenen is, maar zal morgen weer eens kijken.

Ben erg benieuwd ! Meestal is het zo weer weg wat ook normaal is en al eerder is besproken op dit forum.
En is het in mijn geval pech en slechts éénmalig waarbij de unit eventueel moet vervangen worden, maar wellicht zijn er meer die hetzelfde probleem hebben.

DFW

Lid
Had in m'n Audi A6 3.2 quattro ook alleen rechtsachter hardnekkige condensvorming.
Iemand zei ; dat als je de achterlichtunit er even uitschroefd en er er aan de onderkant
twee kleine gaatjes door boort , je daarmee het condens probleem oplost , en idd nooit meer last gehad.
Wellicht een tip om er vanaf te komen. ( Wèl aan de onderkant ).

DFW

Lid
dus in de onderzijde 2 kleine boorgaatjes boren in de plastic achterlicht unit en dan kan
die mee ademen / ventileren en heb je nooit meer condensvorming.

Als het niet opgelost kan worden door de dealer (fabrieksgarantie) dan zal dit zeker een mogelijkheid kunnen zijn.
Vermoedelijk gaan ze het eerst op een pruduct eigenschap gooien maar we gaan het zien.

ertromp

Forumguru
Absoluut geen gaatjes boren. Dat is geen oplossing. Er zal ergens aan een dichting iets mankeren. Dit is geen condens wat ik zie op de foto maar echt druppels. Blijf vasthouden aan wisselen onder garantie.

Heb er klein beetje linksachter last van gehad bij koud weer, stelde niet veel voor, in een klein hoekje. Trok altijd weer weg, door de zon etc. Niet zo erg gehad als op jou foto.
Zal zeker geen gaatjes gaan boren, laat de dealer het maar oplossen.

Vandaag zie ik dat ook de linker kant ook steeds meer condensvorming begint te krijgen waarbij ook hier steeds meer condens / water zichtbaar blijft. Volgende week toch even een bezoekje brengen bij de dealer en kijken wat ze hiermee willen of kunnen doen. Ik blijf nog steeds erg benieuwd of ik de enige ben of dat er toch meer zijn die het zelfde probleem hebben. het kan natuurlijk een productie foutje zijn omdat deze als één van de eerste is geproduceerd in de fabriek.

Even een vraag. Ik heb een Kodiaq iv sinds november 2024. Nu is al twee keer de regelplaat van de megatronic kapot. Staat nog geen 20.000 km op de auto.
Hebben hier meerdere rijders last van ?

Even een vraag. Ik heb een Kodiaq iv sinds november 2024. Nu is al twee keer de regelplaat van de megatronic kapot. Staat nog geen 20.000 km op de auto.
Hebben hier meerdere rijders last van ?
Welke problemen leverde het op? Ik heb last van willekeurige (eenmalige) schokken in de eerste 100 meter wanneer ik met de auto wegrij. De rest van de rit rijdt de auto probleemloos. Onlangs hebben ze de basisinstellingen gereset maar ik heb het probleem nog steeds (nieuwe afspraak is gepland).

Het begint inderdaad met schokken. Na een tijdje komt de melding dat er een fout in het aandrijfsysteem.
De auto remt dan bijna niet meer.
De auto uitgezet en weer aan. Alle meldingen weg.
Volgende dag naar de garage en uitlezen.
Regelplaat kapot. Auto heeft er drie weken gestaan. Kregen de auto (software) niet meer aan de praat.
Moest door iemand uit Duitsland gebeuren. Die is speciaal gekomen.

Auto heeft het een maand gedaan.
Weer aandrijfstoring.
Nu motor in noodloop. Remt bijna niet en slaat versnellingen over.
Gaf aan dat hij door kon rijden. Na 2 km gingen alle alarm bellen af en de auto gaf aan direct te stoppen.
Gas geven ging niet meer. Zit in versnelling maar liep in zijn vrij.

Auto weer uitgezet en meldingen gelijk weg.

Volgende dag naar de dealer. Kom hem gelijk laten staan. Denken dat het wel twee maanden duurt.

Heb hiervoor een Seat Tarraco gehad. Die had hetzelfde probleem. Deze juist weggedaan en nu weer precies hetzelfde. Garage geeft aan dat ik echt de enige ben met dit probleem maar dat betwijfel ik.

Bovenaan Onderaan