Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Ook ik heb hier in het verleden wel eens een opsomming gemaakt van de problemen met mijn Kodiaq. Om toch voorzichtig positief te zijn (het lijkt hier stilaan een kodiaq-bashing topic te worden).....

Mijn auto heeft in januari een software update gekregen in de garage. Voor zover ik begreep werken ze binnen VAG nog steeds aan een nieuwere / betere update maar die upgrade van januari was bedoelt om de meest voorkomende problemen aan te pakken.

Sindsdien heb ik echt wel veel minder problemen ondervonden. Ja, er verschijnt wel nog eens een melding over een sensor of rij-assistent die het plots niet meer doet, maar de frequentie is echt laag geworden en de meldingen gaan ook bijna altijd binnen enkele seconden uit zichzelf terug voorbij. Dus ik ben wel voorzichtig positief.

Grootste 'probleem' waar ik nog wekelijks tegenaan loopt is de koffer die niet wil openen (tenzij ik de knop van de afstandsbediening gebruik)

Verder is dit echt geen "skoda" probleem maar een "VAG" probleem. Mijn schoonvader heeft recent zijn Mercedes GLB buitengegooid omwille van ernstige problemen met de software (die in tegenstelling tot mijn skoda niet enkel voor vervelende meldingen zorgden, maar vaak voor levensgevaarlijke situatie zorgde, zoals onverwacht en onnodig vol in de remmen gaan op een rechte baan enzo)
Hij heeft nu een VW Tiguan (new model) en heeft zowat identieke symptomen / foutmeldingen van alle sensoren en hulpsystemen als we bij onze Kodiaqs zien....

johnboy

Forumguru
Even afkloppen, soortgelijke ervaring na update januari en met warmere weer geen meldingen meer. Sensoren zijn nog wel gevoelig, vrouwlief wordt er gek van maar ik ben ook na de Enyaq er aan gewend. Accu bereik is inmiddels ook gestegen. Fijne reisauto, verheug me al op de reis komende maand naar München!

hemi24

Forumguru
Mijn schoonvader heeft recent zijn Mercedes GLB buitengegooid omwille van ernstige problemen met de software (die in tegenstelling tot mijn skoda niet enkel voor vervelende meldingen zorgden, maar vaak voor levensgevaarlijke situatie zorgde, zoals onverwacht en onnodig vol in de remmen gaan op een rechte baan enzo)
Bedoel je nu de feature die ze bij Mercedes rijbaanhulp noemen?
Ik erger me er soms aan als ik in de GLA van m’n ouders rijdt; als je te dicht bij de lijn komt voert de wagen een soort eenzijdige remingreep uit; héél irritant!

Oh je weet perfect waar het over gaat... idd. Bij Mercedes denken ze dat het 'helpt' om een noodstop te lanceren als je iets te dicht tegen een lijn komt.....

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
@Dazzler : Het is behoorlijk irritant, maar een noodstop is het zeker niet!

Het valt nog het beste te vergelijken met de korte remingreep die de Skoda (of VW) doet als je té lang geen teken van leven geeft na het negeren van meerder meldingen dat je zelf moet sturen.

pieterpaul7

Nieuw lid
het is vandaag voor de 2 e maal dat de auto helemaal niet start, accu zou leeg zijn volgens dashboard. De auto is 7 maanden oud, lege accu??? zal je net zien, net als de vorige keer, heb je wat belangrijks en dan start mijn "nieuwe "auto niet. behoorlijk balen, Daarna uren wachten op pechhulp.

Arslan81

Nieuw lid
Misschien raar vraag maar kan je met hybrid auto ook jump starter (Power bank) gebruiken als je accu leeg is als gebruiker. Zoja, is de proceduren het zelfde als normale auto?. (Benzine\Diesel). Volgens mij wordt niets geladen vanuit hoogvolt (Batterijen) naar accu, alleen maar uit dynamo als de auto rijdt.

pieterpaul7

Nieuw lid
Na lang wachten kwam via dealer de ANWB, alles ging okee, geen lege accu maar volgens de monteur zou de computer overvol??? zijn geweest tijdens de start, daar loopt hij vaker tegen aan. Advies. de auto even rust geven- haha- dan weer proberen.

Bovenaan Onderaan