Kodiaq 1 en 2 (de facelift) apart vermelden

Er is nu één noemer de kodiaq SUV, waar onderwerpen van de oude en het facelift model door elkaar heen lopen. Zou het niet handig zijn 2 folders te maken?
Bv kodiaq tot bouwjaar en kodiaq vanaf bouwjaar. Het is wel een kodiaq maar ze verschillen toch enigszins van elkaar.

Hoe denken jullie hierover?
 

JeSko

Forumguru
Zinloos imo, enkel volledig nieuwe types krijgen een aparte categorie, uiteindelijk verschillen facelifts amper van pré facelifts. Anders word het helemaal onoverzichtelijk imo. De Kodiaq 2 zal dus enkel apart gezet worden als die er is, niet de facelift.
 

Cordoba

Forumguru
Het barst van de modellen met een facelift en een pre-facelift (PFL) versie, ik denk dat het zoeken is naar modellen waar geen FL van is binnen de Skodamodellen van de laatste 25 jaar, al deze PFL en FL versies hebben gezamenlijk één eigen forumdeel.
 

hemi24

Forumguru
Zinloos, want technisch gezien liggen er veel grote verschillen al vóór de facelift (in het modeljaar 2021), zoals ander infotainment systeem (MIB3) met nieuw versie stuurwiel.
 
Bijzonder dat het wordt omschreven als zinloos, ik zie wel vier keer Fabia, 4 keer Octavia en 3 keer Superb? Wat is daar het verschil dan met de Kodiaq? Ik krijg straks model 2022, daar wil ik alles van weten en vragen over stellen model 2017 heeft dan mijn interesse niet. Dus waarom dan niet apart vermelden. Zie de opmerking zinloos niet in?
 

Cordoba

Forumguru
De Kodiaq heeft zelfs geen andere carrosserievarianten. Wat voorbeelden van de Fabia ter illustratie:
Fabia I PFL in hatchback, sedan en combi versie:
iu

iu

iu


Dan de Faceliftversie (die net als de versie hierboven allemaal onder Fabia 1 vallen):
iu

iu
iu
 

Cordoba

Forumguru
De rest met nog maar 1 carrosserie variant en geen PFL en FL versie (al zijn die er met uitzondering van de Fabia 4 wel):
Fabia 2
iu

Fabia 3
iu

Fabia 4

iu
 

Bakboord1

Forumguru
Ik sluit me aan bij bovenstaande.
in de basis is er maar 1 model Kodiaq met inmiddels een facelift.
Info die voor de ene Kodiaq geldt zal vaak ook voor de andere gelden.
Natuurlijk zijn er verschillen maar dat heb je altijd ook binnen hetzelfde bouwjaar. Al is het bijvoorbeeld maar omdat het ene model een dieselmotor met dsg heeft en de andere een benzinemotor met handbak.
 

hemi24

Forumguru
Blijft het overgangsmodel tussen de pre-facelift en de daadwerkelijke facelift: die hebben wel al het nieuwe stuur en het MIB3 systeem, maar zijn uiterlijk nog het oude model…
Lekker allemaal in één Kodiaq deel laten, totdat er een echt nieuw model komt!
 
Eens, ik heb net als veel andere het pre-facelift model, maar wel het nieuwe stuur etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan